• Soffanpoffan

Inspiration barnrum?

Hej!

Vi har precis fått veta att vi väntar en pojke och en flicka (tvillingar). Jag försöker få inspiration till att inreda deras blivande gemensamma barnrum. Det är så svårt att hitta könsneutralt då det mesta är rosa eller ljusblått.. Har ni något bra tips på var jag kan hitta fina möbler och textilier som passar till ett rum där en flicka och en pojke ska bo (ej rosa el ljusblått). Jag tänkte ha alla möbler och själva basen i vitt men vill gärna pigga upp med något tema eller färg. Jag gillar rött och blått väldigt mkt men tycker inte om grönt, gult eller lila. Hur gör man?

Tacksam för tips.

• Svar på tråden Inspiration barnrum?
  • Anatha

Hade jag varit dig hade jag inrett rummet i Newportstil med både blått och rött. Lexington har mycket även barnkollektioner men det är ju så pass trendigt nuförtiden att man kan hitta det billigare också.

• mandah

Ett djungelrum, det finns massor med fina dekaler som man sätter på väggen, IKEAs gröna matta, takmobil med djur osv

• Anatha
    mandah skrev 2010-05-19 22:25:37 följande:
    Ett djungelrum, det finns massor med fina dekaler som man sätter på väggen, IKEAs gröna matta, takmobil med djur osv
    Det låter också coolt. Man kan måla väggarna en dikret grön färg men sen ösa på med gardiner mattor m.m. som man lättare kan byta ut om man tröttnar. Ett tips är att sätta upp ett stort superfärgglatt tygstycke på väggen vid sängen det har jag och min dotter kan ligga och titta på det jättelänge. Bara att folla kanterna och sticka in en trälist överst.
Svar på tråden Inspiration barnrum?