• biologiskaklockan

    immunologisk utredning i sverige artikel

    har läst lite här om immunologisk infertilitet men att i sverige så tror man inte på det och får ingen utredning el behandling för det. Men i denna artikel så skriver de ju om det iof i syfte att tillverka nån vaccination mot fertilitet men de ska använda immunologiskt infertila kvinnor. Då måste de ju tro att det finns!!!!
    Varför vill de inte bahandla det då?
    Läst om nån som behandlade i sundsvall vet ni nån mer. Gärna nära sthlm.

  • Svar på tråden immunologisk utredning i sverige artikel
  • tjorven01

    Hej Biologiskaklockan,

    Tyvärr så vet jag inte vilken artikel du refererar till men det är sant att de på de flesta ställen i Sverige menar att immunologisk infertilitet inte går att påvisa.

    Dock så har jag fått för mig att de i Falun är lite mera vänligt inställda till det där med immunologiska orsaker.
     Kolla även i tråden om utredning hos Alan E Beer.

     Den utredning du pratar om i Sundsvall kan vara den om bakteriell vaginos. Om det är den du menar så är det inte en immunologisk orsak utan verkar i den här forumet ha blivit lite ihopblandat med immunologiska orsaker.
    Dr Ludmilas behandling är alltså inte en behandling för immunologiska orsaker utan för BV som är en helt annan sak.

  • biologiskaklockan

    vart kunde man få hjälp att kolla det i sverige. Var i falun? Nån annan?
    De som fått den där medicinen som hette nåt med prednisol el nåt hur fungerar den? Blir man lättare sjuk då?

  • biologiskaklockan

    för när jag läser om medicinen så är den ju aniinflammatorisk och det är ju inte bra det är ju därför man itne ska ta ipren för det kan göra att fostret stöts ut och så ökar väl den där immunförsvaret el?

Svar på tråden immunologisk utredning i sverige artikel