• Tazocina

Någon som använder NUK flaska? Det blir vakuum!:(

Vi köpte nya flaskor till dottern. Köpte då måde pipmugg och nappflaska i märket NUK. Det står att det ska finnas något som heter air system på flaskorna som ska fungera som ett luftinsläpp men med både nappflaskan och pipmuggen har vi ändå problemet att det blir vakum direkt dottern börjar suga och hon blir frustread och måste släppa flaskan och tar nytt tag och bler tillslut frustrerad och börjar grina. någon annan som har detta problem? Eller har vi gjort något fel?

• Svar på tråden Någon som använder NUK flaska? Det blir vakuum!:(
  • La Lola

Har ni dragit åt för hårt kanske?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Trisse78

Testa att skruva upp ringen och sedan skruva åt den igen men bara tills ni känner att den tar i (inte hårt).

En del nappar till nappflaskorna har "luftningen" vi den platta delen på nappen som sluter mot flaskan och skruvar man åt för hårt så kan man täppa till "luftningen".

• Tazocina
    La Lola skrev 2010-05-17 22:26:46 följande:
    Har ni dragit åt för hårt kanske?
    Så var det på våra förra flaskor. att man skulle dra åt löst men på NUKflaskorna sitter inte lufthålet vid ringen utan det är som ett litet hål uppe på nappdelen men den verkar ju inte fungera så bra!? Det underliga är att de är samma problem med båda flaskorna fast de är helt olika..
  • Faile

Det är samma princip ändå. Ju hårdare man skruvar åt desto svårare blir det att suga.
    Vi har använt NUK till båda barnen och drar åt precis så det sitter bara.

• Lohmann

jag har oxå nuk flaskan. Tog förgivet att man skulle ha den platta delen på nappen nedåtvänt mot tungan. men då kom det inte ut nåt alls nästan. hon sög o sög och det tog en timme att dricka upp 100 ml. hon blev skitförbannad och alldeles röd i huvet.

så jag vände på den, så att den platta delen är uppåt mot gummen. och nu går det suveränt. Och så kommer det en massa bubblor så fint på ytan:P som det sägs att det ska göra:P sen om det är rätt vet jag inte. Känns fel att ha nappen vänt på det hållet, men det går lätt att äta:P men det blir ett jääkla vakum sug i flaskan så man får ta i som bara den för att skruva av den efteråt, när man ska diska av flaskan:P

hur har du nappen?? platt sida mot gum eller tunga?
    mvh

• padelin

Ventilen skall vara under näsan, dvs uppåt.

Kolla så att du har ventil på pipmuggen, när jag köpte den så var det en pip utan ventil men det gick att köpa löst till.
    Min son suger oxå väldigt hårt och det blir snabbt vacuum. Det går att reglera genom att inte skruva åt så hårt, jag får vara väldigt försiktig och bara precis skruva den så att den fastnar, lösare än man tror är möjligt.

Svar på tråden Någon som använder NUK flaska? Det blir vakuum!:(