• frk Carlsson

Emballage till "billigt" pris för försäljning på Tradera

Hej,

ska börja sälja bort barn - och gravidkläder på Tradera under sommaren och tänkte höra om någon vet var man kan köpa "billiga" postpåsar? När jag har köpt på Tradera så är det flera som skickat kläder i sladdriga färgglada "plastpåsar" och de verkar ju funka. Ngn som vet vilka jag menar? Eller som har ngt annat tips?

Tuva 060524 o Vilda 080422 ska få en lillebrorsa! BF 100601!
  • Svar på tråden Emballage till "billigt" pris för försäljning på Tradera
  • Autumnbeauty
    frk Carlsson skrev 2010-05-18 09:19:15 följande:
    Hej, ska börja sälja bort barn - och gravidkläder på Tradera under sommaren och tänkte höra om någon vet var man kan köpa "billiga" postpåsar? När jag har köpt på Tradera så är det flera som skickat kläder i sladdriga färgglada "plastpåsar" och de verkar ju funka. Ngn som vet vilka jag menar? Eller som har ngt annat tips?
    Om det är kläder jag säljer så lägger jag dem alltid i vanliga plastpåsar som jag sedan rullar ihop så mycket det går, sen drar jag en tejprulle runt något varv för att det inte ska gå upp under postgången.
  • frk Carlsson
    Autumnbeauty skrev 2010-05-18 09:47:59 följande:
    Om det är kläder jag säljer så lägger jag dem alltid i vanliga plastpåsar som jag sedan rullar ihop så mycket det går, sen drar jag en tejprulle runt något varv för att det inte ska gå upp under postgången.
    Jo, hade nog tänkt göra nåt sånt för lite större kläder. Men för typ en baby-body så verkar det funka med en såndär liten plastpåse bara...

Fler tips?
  • Madask

Jag köpte nyss påsar på Tradera, 10 st för runt 40kr (med frakten). Det brukar ligga uppe auktioner med olika storlekar.

• figurehead

Jag brukar alltid skicka via DHL och de har emballage som delas ut på inlämningsplatserna. Det är kartonger i olika storlek. Har funkat kanonbra.

• Maria A Koberg

Har du inga små påsar från lindex eller h&m (eller dylikt) liggandes nånstans? De kan ju funka bra annars.

• LG74

Du kan köpa mailingbags på tradera. De är färgglada. Kika under "övrigt", "frakt och förpackning", "övrigt" så hittar du mailingbags. Det är hur smidigt som helst att packa varor med dem. Ett tips är att välja ljusa så du kan skriva adressen direkt på dem, jag gjorde misstaget första gången att köpa mörklila...

Lycka till!

• Jemmah

Sök på mailingbags, jag brukar köpa från magasin glag (webshop)

• 1kronas

Provkuvert är nog det bästa
    håller mycket bättre än tunna plastpåsar
    går att köpa både i 10-pack och kartongvis

finns i kontorsbutiker
    vi brukar köpa våra hos Gullbergs men det finns många fler

• frk Carlsson

tackar för alla tips verkar som att jag kommer kunna få tag på de där påsarna samt lite stadigare grejer

Svar på tråden Emballage till "billigt" pris för försäljning på Tradera