• Triplet lady

    Potträna flerlingar, tips tack!

    Hej alla tvilling- och trillingföräldrar,
    Grabbarna är snart två år nu och det börjar bli dags för potträning. Två av dem är ganska medvetna medan den tredje ännu inte har någon koll, så honom får vi nog vänta med. De ska börja på förskolan i september och då vore det förstås skönt om de var på väg att bli torra. Min mamma brukar skryta med att varken jag eller min bror hade blöja efter 1,5 år men hon hade ju massor av tid och bara ett barn i taget!! Så nu behöver jag tips av er som varit i samma situation. Var börjar man? Hur gör man? Tar man en i taget eller båda/alla samtidigt?
    Tacksam för alla råd jag kan få!

  • Svar på tråden Potträna flerlingar, tips tack!
  • Clobberella

    Spontant tänker jag att om ni börjar med de två som har mest koll så kommer nog den tredje automatiskt, han vill nog inte vara sämre än sina bröder!

  • Triplet lady
    Clobberella skrev 2010-05-18 11:13:16 följande:
    Spontant tänker jag att om ni börjar med de två som har mest koll så kommer nog den tredje automatiskt, han vill nog inte vara sämre än sina bröder!
    Ja, förhoppningsvis. Han har utvecklingsförsening men börjar ta efter bröderna mer och mer!
  • Edna

    Nu har jag inte trillingar, "bara" tvillingar (grattis till trillingarna förresten, så otroligt underbart med trillingar!) men undrar över samma sak, ska man ta en och en eller båda (alla) samtidigt.. De ska alltid göra samma sak som syskonet gör så det kanske gör det lite lättare för dom om man tar dom samtidigt, men för oss blir det så mycket svårare att hålla reda på vem som gjort vad och när och när nästa omgång kommer om man pottränar ensam. tips emottages tacksamt!

  • Emmela

    Mina tvillingtöser som fyllde tre i mars har idag varit utan blöja för första gången på dagis idag. Vi har aldrig tyckt det varit ett problem med blöjor och töserna har inte intresserat sig för pottan tidigare trots att den alltid stått framme. Mitt råd till er är att ta det lugnt med pottträningen. Stressa inte utan ta det i den takt det kommer.

    Ena tösen satt på pottan för första gången för en vecka sen, hon har aldrig visat intresse utan hängde på syrran nu när det var dax.

Svar på tråden Potträna flerlingar, tips tack!