• M0rris

Lekplatser i Göteborgsområdet

Har ni en lekplats som ni tycker jättemycket om?
    Jag skulle vilja veta var er favoritlekplats ligger och varför ni tycker att den är så bra. Har den det där lilla extra eller är den bara väldigt genomtänkt rakt igenom?

Anledningen till att jag frågar är att jag eventuellt kan få vara med och ge förslag till en lekplats som skall byggas i mitt område och jag vill ju såklart att det skall vara en fenomenal plats :)

Dela med dig av dina åsikter. Vilka lekplatser och leksaker är bra och vilka kan man lika gärna vara utan?

• Svar på tråden Lekplatser i Göteborgsområdet
  • Tangent

Plikta i Slottskogen är jättefin, finns något för alla åldrar, men det kanske inte är så stor lekplats som du ska få vara med och påverka?
    Min pojke gillar lekskeppet utanför Universeum, han kan leka där länge.
    Finns en lekplats nedanför Oscar Fredriks kyrka, den gillar han också, speciellt tunnelrutschkanan.

• 1969
    Tangent skrev 2010-05-18 15:34:45 följande:
     Min pojke gillar lekskeppet utanför Universeum, han kan leka där länge.  
    Samma lekskepp finns i Söderlingska parken (Djurgårdsparken) vid Djurgårdsgatan i Majorna. Mycket populärt då det rymmer både gömma-sig-kojor för små, klätterrep, romerska ringar, utsiktskorgar på masterna o.s.v. Det är också en jättemysig park där både barn och föräldrar får plats, med gräsmattor, fik och skuggande träd.
  • Vilmagbg

Vi går ofta till Engelska Parken som ligger vid Seminariegatan i Linné.

Svar på tråden Lekplatser i Göteborgsområdet