• Skehamn2010

Finns det mycket spindlar i Australien?

Australien är ett riktigt drömresemål. Har alltid varit men efter att ha tagit redo på mer kring djurlivet där så har jag förstått att Australien även är Spindlarnas paradis. Nån som varit där och kan intyga om det stämmer eller inte?

Jag är nämligen helt galet rädd för spindlar och finns det mycket sånt där kanske det inte är någon bra ide att bege sig dit.

Om dom är giftiga eller inte har ingen betydelse. Jag är livrädd för ALLA spindlar :(

• Svar på tråden Finns det mycket spindlar i Australien?
  • Disela

Hahaha, är Påven katolik? Det finns tydligen något fruktansvärt med spindlar där. mamma och pappa har en kompis som bor där, i närheten av Brisbane tror jag det är. På kort har jag sett spindlar lika stora som dasslock i princip. Så jävla vidrigt. Skulle också med än gärna vilja åka dit, då vi i så fall skulle ha gratis boende osv.. Men det som avskräcker mig är dessa spindlar. Tror på riktigt inte att jag skulle klara mig två-tre veckor i Australien.

• Tiinyy

Jag har varit där=) Var där i nästan 5 månader och jag kan säga tt spindlar såg jag inte mycket av förrän jag letade efter dem. Det beror ju helt klart på vart man vill åka. Men det var bara när vi var ute och vandrade i skogen  som jag såg spindlar, visserligen var dem jag såg då jättestora! Men beger man sig till stränderna och så behöver man inte se några. jättevackert land, något av det bästa jag gkort att åka dit!

• Irme

Om du dessutom åker dit på våran sommar (då det är vinter i Australien) så kommer du inte se många insekter alls. Jag var där i maj-juni och enda "insekten" jag såg var en igel.

• Deiia

Jag är också livrädd för spindlar men klarade av Australienresan fint!

Det beror helt på vart du tänkt åka. Uppe i Queensland i regnskogen eller i outbacken finns naturligtvis flera än inne på hotellen i storstäderna. Jag såg två under min tre veckor långa resa. De första dagarna tittade jag överallt men efter ett par dagar orkar man inte mer.

Min son som bor i centrala Melbourne har inte sett en spindel på 3 år. Däremot kackerlackor.

ÅK du till Australien! Du kommer inte att ångra dig.

• Puss och Kram

Jag är livrädd för ormar och gick en buschwalk i australien nu i januari utan att se en enda sån. Så jag hade oroat mig i onödan måste jag säga. För detta var verkligen min stora skräck... Visst såg jag några spindlar och nån ödla också men inte mer än vad jag sett i sverige... ÅK!!!

• evaoregon

Vi var i Australien i en hel månad för några år sedan och såg varken spindlar eller ormar i vilt tillstånd (såg några på typ zoo). 

• viseversa

Eh JA det finns mycket spindlar i Australien. En del är STORA andra små och många av dom är giftiga. finns också väldigt många giftiga ormar.

• evaoregon
    evaoregon skrev 2010-05-18 17:49:51 följande:
    Vi var i Australien i en hel månad för några år sedan och såg varken spindlar eller ormar i vilt tillstånd (såg några på typ zoo). 
    Kan tillägga att vi var där i mars-april och att vi var lite överallt, både i skog och i the outback (campade där i nästan en vecka).  Så åk du!  {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Finns det mycket spindlar i Australien?