• Anonym (Undrar)

Frågor om omskärelse som vuxen

Ni män som har gjort en omskärelse som vuxna, hur ont gör det efter operationen och hur länge tar det innan man kan ha sex efter ingreppet?
    Även..är man väldigt öm i början, alltså några veckor efter operationen?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Frågor om omskärelse som vuxen
  • Anonym (Undrar)

Ingen?

• Sven Erik Johansson

Jag är INTE  omskuren men har sett en uppgift på att cirka sex veckor
    utan sex har rekomenderats. Ömhet och svullnad är förmodligen att vänta. 

Omskärelse kan vara en behandling som förbättrar vid vissa problem, tex
    förhudsförträngning, men har man inte haft problam innan kan sexlivet
    ibland bli mindre njutbart . Någon som omskurits som vuxen jämförde det med att
    byta från färg-TV till svartvit TV (kanske efter några år).
    Äldre omskurna kan ha problem.

Det är förmodligen sant att omskärelse kan minska risken att HPV-smittas
    o därmed att ge en kvinna livmoderhalscancer, men få sexpartners
    kan också minska risken. Likaså kan om kvinnan inte röker risken minskas
    för rökning+HPV ökar risken märkbart.

Kondom skyddar till kanske ca 40% mot HPV och de vaccin som finns tar kanske 40-70% av de farligaste HPV-varianterna. De farligaste HPV-virusen ger ofta inga synliga symptom så som kondylom med synliga vårtor.

• Anonym (Undrar)
    Sven Erik Johansson skrev 2010-05-18 16:55:57 följande:
    Jag är INTE  omskuren men har sett en uppgift på att cirka sex veckorutan sex har rekomenderats. Ömhet och svullnad är förmodligen att vänta. Omskärelse kan vara en behandling som förbättrar vid vissa problem, texförhudsförträngning, men har man inte haft problam innan kan sexlivetibland bli mindre njutbart . Någon som omskurits som vuxen jämförde det med attbyta från färg-TV till svartvit TV (kanske efter några år).Äldre omskurna kan ha problem.Det är förmodligen sant att omskärelse kan minska risken att HPV-smittaso därmed att ge en kvinna livmoderhalscancer, men få sexpartnerskan också minska risken. Likaså kan om kvinnan inte röker risken minskasför rökning+HPV ökar risken märkbart.Kondom skyddar till kanske ca 40% mot HPV och de vaccin som finns tar kanske 40-70% av de farligaste HPV-varianterna. De farligaste HPV-virusen ger ofta inga synliga symptom så som kondylom med synliga vårtor.
    6veckor, det var ganska länge..någon annan som kan svara, som kanske själv är omskuren som vuxen?
  • Anonym (Omskuren)

Blev omskuren vid 27 års ålder.
    Det gjorde inte on, men var lite ömt så länge stygnen satt i.
    Efter en vecka togs dom bort.
    Nu uppstod ett nytt dilemma.
    Stånd!
    Hela tiden.
    Ollonet som legat skyddat i 27 år låg plötsligt blottat och vid beröring-ribba.
    Kalsonger på, jeans, tajt, ribba.
    Kallinga, kostymbyxor, mindre tajta, ribba.

Sen lugnade det sig efter ett tag, så ingen större skada skedd. Minns inte ur länge vi väntade  med seex, men det ar för kort tid, det sprack upp lite där ett stygn höll på att läka (tror det var mindre än en vecka efter stygnen togs bort.
    Nåväl, knullförbud och sen läkte det fint.

Jag tycker kuken är mycket snyggare nu, alltid ren och fräsch, aldrig flensost.

Runka utan olja är skit, det går åt en del olja numera....
    Knulla tar längre tid för att nå orgasm, men det är också en träningsfråga.
    Man måste vara mer fokuserad på att njuta själv och mindre på att vara en hänsynsfull älskare som inväntar flickvännen. Träna att känna igen tecknen på orgasm och spruta när du kan.
    Att knulla en timme är ingen konst.
    Konsten är att knulla i 5 minuter och komma.
    Ibland går det inte alls om man startat/stoppat för många ggr.

Recension/summering:

Bra grej om man har problem med trång förhud(vilket jag hade).
    Sex är helt bra om man tränar lite på det.
    Saknar inte min förhud alls.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Omskuren) skrev 2010-05-18 21:44:17 följande:
    Blev omskuren vid 27 års ålder.Det gjorde inte on, men var lite ömt så länge stygnen satt i.Efter en vecka togs dom bort.Nu uppstod ett nytt dilemma.Stånd!Hela tiden. Ollonet som legat skyddat i 27 år låg plötsligt blottat och vid beröring-ribba.Kalsonger på, jeans, tajt, ribba.Kallinga, kostymbyxor, mindre tajta, ribba.Sen lugnade det sig efter ett tag, så ingen större skada skedd. Minns inte ur länge vi väntade  med seex, men det ar för kort tid, det sprack upp lite där ett stygn höll på att läka (tror det var mindre än en vecka efter stygnen togs bort.Nåväl, knullförbud och sen läkte det fint.Jag tycker kuken är mycket snyggare nu, alltid ren och fräsch, aldrig flensost.Runka utan olja är skit, det går åt en del olja numera.... Knulla tar längre tid för att nå orgasm, men det är också en träningsfråga.Man måste vara mer fokuserad på att njuta själv och mindre på att vara en hänsynsfull älskare som inväntar flickvännen. Träna att känna igen tecknen på orgasm och spruta när du kan. Att knulla en timme är ingen konst. Konsten är att knulla i 5 minuter och komma.Ibland går det inte alls om man startat/stoppat för många ggr.Recension/summering:Bra grej om man har problem med trång förhud(vilket jag hade).Sex är helt bra om man tränar lite på det.Saknar inte min förhud alls.
    Tack så jätte mycket för svaret, tack för de bra tipsen.
    Varför jag ställde frågorna är för att min pojkvän har fått för trång förhud och ska opereras snart.

Några fler som kan berätta om sina upplevelser kring sin operation?
  • Anonym

Operation gillar jag inte. Ollonet blir liksom "slött" och sexet överlag blir mer kaninartat. Inget jag gillar, men för ni tjejer/killar som gör det så passar det alldeles utmärkt då man måste höja hastigheten...

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2010-05-18 23:39:29 följande:
    Operation gillar jag inte. Ollonet blir liksom "slött" och sexet överlag blir mer kaninartat. Inget jag gillar, men för ni tjejer/killar som gör det så passar det alldeles utmärkt då man måste höja hastigheten...
    Ursäkta mig, men jag förstår inte riktigt vad du vill säga med detta. I min pojkväns fall har han väl egentligen ingen annan lösning på problematiken med för trång förhud än operation?
  • Anonym (Undrar)

Ingen annan ?

• Larsgubben

Jag blev omskuren som 23-åring, hade inga problem, bara ett val av främst estetiska skäl.

Det är en enkel operation och det gjorde inte ont, bara ett visst obehag de första dagarna, sedan läkte det helt på ett par veckor.

Sex funkar alldeles utmärkt och är man riktigt upphetsad är det inga problem att komma på några minuter, men går också att hålla på länge... om man vill.

Onani går utmärkt både med och utan olja. Bägge är skönt, men är två helt olika saker.

Min omskärelse var bland det bästa jag har gjort och kan rekommendera alla män att bli omskurna, och alla kvinnor att få sina män att bli omskurna

• Anonym (Undrar)
    Larsgubben skrev 2010-05-22 10:14:22 följande:
    Jag blev omskuren som 23-åring, hade inga problem, bara ett val av främst estetiska skäl.Det är en enkel operation och det gjorde inte ont, bara ett visst obehag de första dagarna, sedan läkte det helt på ett par veckor.Sex funkar alldeles utmärkt och är man riktigt upphetsad är det inga problem att komma på några minuter, men går också att hålla på länge... om man vill.Onani går utmärkt både med och utan olja. Bägge är skönt, men är två helt olika saker.Min omskärelse var bland det bästa jag har gjort och kan rekommendera alla män att bli omskurna, och alla kvinnor att få sina män att bli omskurna
    Tack för ditt svar, jag hoppas att det blie en lika positiv upplevelse för mig pojkvän, och även för mig
Svar på tråden Frågor om omskärelse som vuxen