• CHARLATAN

Köpa för stor UV-dräkt?

Har en dotter på 9 månader som jag tänkte köpa en UV-dräkt till i sommar. Hon har nu storlek 74 ungefär (vi köper 80 och viker upp lite) men nu har jag börjat fundera över om det går att vara en snåljåp och köpa dräkt i storlek 86/92 istället för 74/80 och så kan hon förhoppningsvis ha den nästa sommar också då vi verkligen behöver den på en lång semester med bl.a. bad och stränder. Blir det helt sjukt klumpigt med en så stor dräkt så köper jag ju självklart en nu och en till nästa år. Tänkte bara om man kunde klara sig ändå.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Svar på tråden Köpa för stor UV-dräkt?
  • Rocktroll

Beror ju mycket på vilket märke det är på dräkten med. Vissa är jättestora i storleken medans andra små. Jag köpte en i 74/80 till min tjej som annars har 80 och den är GIGANTISK. Men jag har satt ett resårband i midjan på byxan som var så stor att dom trilla av henne, och tröjan gör inget att den är lite stor. Sitter inte supertight denna sommaren men hon kommer kunna ha den 2 år på raken iaf :) så det funkar med större man kan ju modifiera den lite sålänge.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Heureka

kan ni tipsa om var man hittar bra dräkter?

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • CHARLATAN
    Rocktroll skrev 2010-05-18 22:35:00 följande:
    www.zunblock.se/ ...499 kr där 129 på Ullared
    Va? Kostar de 129 på Ullared?? Ska dit om nån månad.. så då kanske man kan spara in lite eftersom jag tänkte beställa därifrån. Fast jag hade tänkt köpa rock'n sun, kanske inte finns på Ullared. Men då vet jag att de är stora i storlekarna iaf. Då kör jag på 74/80.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Rocktroll
    CHARLATAN skrev 2010-05-19 09:56:16 följande:
    Va? Kostar de 129 på Ullared?? Ska dit om nån månad.. så då kanske man kan spara in lite eftersom jag tänkte beställa därifrån. Fast jag hade tänkt köpa rock'n sun, kanske inte finns på Ullared. Men då vet jag att de är stora i storlekarna iaf. Då kör jag på 74/80.
    Japp! Var däremot inte den jag köpte för den fanns inte då, utan jag köpt en hello kitty. Läste däremot i Ullaredstråden att en tjej köpte den där zunblocken för 129 kr. Men dom är nog inte så stora i storleken, har bara kikat på den i affär. Men om du ändå ska till ullared kan du ju mäta på lillan :)
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
Svar på tråden Köpa för stor UV-dräkt?