• mammas små

långsam dator

Min datorhar blivit sååå otroligt lååångsam. Håller på att bli knåpp
    Vad kan ja göra för att få den att gå lite snabbare få en bättre dator.
    *Testat att köra en diskrensning och diskframation (eller vad det heter)
    Men lika seg ändå

Känns som om jag skulle vilja börja om från noll. ,men vill inte förlora vista programmet.
    Kan man göra nått utan att få vista att försvinna. Andra program kan jag lägg ain själv

nån som kan hjälpa mig???

• Svar på tråden långsam dator
  • laklak

alltid lika svårt att ge hjälp när problemet är så defust..
    så för det första vad är det för dator och hur gammal?
    hur stor är hårddisken och hur mycke är ledigt? hur stort internminne har den?

om du trycker ctrl alt och delete sammtidigt och trycker på aktivitetshanteraren(om du inte direkt får upp den) och trycker på processer vad står det längst ner(antal processer och cpu användning)?

har du lagt in eller ändrat något på datorn på senare tid så den blivit så seg?

• mammas små

Processer 82
    CPU det hoppar mellan 9-43%
    fysiskt minne 78%

• laklak

processer är en lista med program som körs på datorn..du ligger lite väl högt så försök stänga så många program som möjligt som du inte använder för tillfället
    cpu är din processor(datorns hjärna) och den funkar fint
    fysiskt minne är ditt ramminne där program laddas och körs och det ligger också lite högt

det finns speciella program som kan ta bort spionprogram och liknande ett som brukar ha bra ryckte är ad-aware och kan tankas hem här
    www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php

vill du skära ner dom program som startas när datorn sätts igång kan du gå in på start sen kör och skriva msconfig gå in på autostart och klicka bort några program där..vet du inte vad det är för program du klickar bort så låt dom vara!

Svar på tråden långsam dator