• SanMar

"låg mage", mer bäckenont?

Jag är i vecka 23+1 idag och har en väldigt lågt sittande gravid mage, till skillnad från min förra graviditet där den satt längre upp. Jag väntar en pojke denna gång, vet inte om det kan ha nåt med saken att göra? i alla fall så har jag redan ont i bäckenet, bäckenuppluckring eller vad det heter, det hade jag inte alls förra gången så det är nytt för denna gång! Men jag tänker att om jag börjar få såna här besvär redan nu i vecka 24 så hur kommer det bli längre fram? Kan det vara så att man kanske har mer besvär av detta när magen "sitter" längre ner?
    Nån som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden "låg mage", mer bäckenont?
  • Bubbis10

Hej Ts

jag väntar åxå en pojk å är i V 27, men måste säja att min foglossning med dottern var rejält hemsk, å ändå så sitter magen lite lägre nu, så som du beskriver.
    sen kan jag känna av att mina ljumskar ömmar om jag gått för mkt en dag...

• Linneas

Jag väntar  mitt andra barn (23+5). Magen är längre ner denna gången. Jag undrar också om det beror på magens läge. Jag hade bara lite ont i slutet förra gången och jag tycker det är tidigt att ha ont nu. Det är ju ganska många veckor kvar. Kanske har man mer ont  för det inte är första graviditeten? Jag kan inte hjälpa dig att förstå varför men du är inte ensam.

• Bubbis10
    Linneas skrev 2010-05-18 19:47:43 följande:
    Jag väntar  mitt andra barn (23+5). Magen är längre ner denna gången. Jag undrar också om det beror på magens läge. Jag hade bara lite ont i slutet förra gången och jag tycker det är tidigt att ha ont nu. Det är ju ganska många veckor kvar. Kanske har man mer ont  för det inte är första graviditeten? Jag kan inte hjälpa dig att förstå varför men du är inte ensam.
    saken e ju den att har man fått barn tidigare så är ju bäckenet lite mer öppet än det var innan första. Även om det går tillbax mkt så går det inte tillbax helt..

Min lille prins gillar ju å sitta i säte, skrämmande nog...men så fort han lägger sig ner så sjunker hela magen, första gng så fick jag panik ju.
  • minignagarn

..en till som undrar!!
    Med dottern satt magen högre, och hade inte ont (förrän i v 37 kanske) nu med lillebror är magen jättelåg och jag har jätteont!!!!! Är i v 26

• Bubbis10

jag är i V 27 nu å byter V på tors till 28,men kan inte påstå att jag har ont, men visst sitter magen lägre å då blir det nog automatiskt ett annat tryck på bäckenet...

• MissEllie

Har exakt likadant och är snart i vecka 24, dessutom envisas bebisen att ligga så långt ner den bara kan, nästa precis på blygdbenet och jag har hemska smärtor.

Min läkare menade på att om man är smal när man blev gravid, låg mage och en bebis som tycker om bottenläge så kan det framkalla mer smärtor. Han skojade och sa att det bara var att gilla läget

• chrissangel

Jag har också lägre mage nu än när jag väntade första barnet.
    Med först barnet började jag känna av foglossningen redan i vecka 15 och det blev värre och värre. Denna gång har jag inte känt något speciellt än förutom att jag blir öm kring bäckenet och nedåt ljusmarna och låren trots att jag lever "normalt", d.v.s. inte rör på mig för mycket eller så. Vecka 19 nu, väntar en grabb. Första var en tjej

• Mama Mia

Första grav väntade jag en tjej (så DET har inget med saken att göra iaf) o då var magen jättelåg. Hade foglossning redan från v11-12 nånting. Denna grav har varken mage eller foglossning hunnit komma än så jag kan inte säga än om jag märkt nåt samband.

Men jag kan lugna dig med att bara för att foglossningen kommit tidigt behöver den inte bli så svår. Man har ju hört om folk som tar långpromenaden på söndagarna till brevlådan, ungefär. TRodde ju jag skulle bli minst så eftersom jag fick JÄTTETIDIGT! Visst blev allt besvärligare och gjorde ont, men jag var ända till sista dagen ute o gick en halvtimme varje dag. (Även jag inte kom så långt på slutet...)

• Babycakes79

Med min son var magen ganska hög och då hade jag inga större problem. I denna graviditet har jag en låg mage och har haft ett rent helvete med svår bäckenuppluckring, ischias och ryggproblem. Väntar en liten tjej denna gång..

Nu är hon fixerad sen några veckor tillbaka och jag kan knappt gå alls längre. Vill bara att hon kommer ut nu!!

Svar på tråden "låg mage", mer bäckenont?