• Qia76

Hur nöjd är du med din säng?

Vår säng börjar bli till åren (13) och vi funderar nu på att köpa en ny (vår nuvarande inhandlades dessutom av min man och hans ex ).

Hjälp mig snälla att berätta vilken säng ni har, fasthet samt om ni är nöjda med valet! Skulle verkligen behöva lite tips.

• Svar på tråden Hur nöjd är du med din säng?
  • Damar

Ingen aning om fasthet, men jag har en ganska mjuk hästens som jag fått av min bror i inflyttningspresent och jag älskar den.

• J Anttila

Vi har en continental säng från Jyks som vi är så super nöjda med. Vi har haft den i 5år och den är fortfarande superbekväm. Den är medelfast och det som verkligen är så super är ju just det att det inte finns någon skåra.

ERIK Mammas lill hjärta
  • Elli47

Vi har en grön säng! Den är i 1700-talsstil med hög gavel och är jättesnygg! I den har vi resårmadrasser och stor bäddmadrass 180 cm från Ikea. Mycket nöjd! Just nu är den bäddad med coola påslakan i vitt med stora lila blommor.

• Kakgumman

Vi har en Tempursäng med tempurmadrass och tempurbäddmadrass. Tokskönt!
    När man lägger sig är den rätt fast och sen sjunker man liksom ner i den.

• OnlyOne

Vi köpte 2x80 cm sängar och en 160 cm bäddmadrass till den hos Kungsängen. Den är medel i fasthet. Min sambo tycker den är jättebekväm medan jag har haft ont i ryggen i ett år nu. Att byta redet under kostar 2000:- och det är inte vad vi har råd med nu så jag är lagom irriterad! *grrr* De har en "sov gott " garanti men den gäller enbar ti 30 dagar och nackdelen med det är att de rekommenderar att ligga in sängen i några veckor innan den blir som den ska vara.

Tycker att det är så svårt att välja säng i butik då man enbart provligger sängen i korta stunder, iklädd i kläder, en massa folk i butiken etc. Hopplöst!

• Kastrullresan

Efter att ha avverkat både Hästens (medelmjuk) och Dux (medel och fast) har vi nu landat i en Carpe Diem. Här har jag en medel och och min man en fast madrass.

Sängen är helt fantastisk, jag har aldrig legat så skönt och sover relativt bra nu för tiden vilket jag inte gjort de senaste 24 åren. Kanske inte bara kopplat till sängen.

Den är ganska dyr men har hittills visat sig vara värd varenda krona. Vi säger ofta till varandra att vi borde ha köpt en för flera år sedan.

• Qia76

Verkar finnas gott om bekväma sängar alltså. Vi har varit och kikat hos Kungsängen, då min bror har en Sofiero som han är nöjd med.

ThereWillBeOnlyOne - ok vad tråkigt med din rygg! Är den sängen för mjuk eller för hård för dig. Själv blev jag rekommenderad att köpa en mjuk av försäljaren på Kungsängen, och jag väger väl kring 60 (eller gjorde innan jag blev gravid). Vi kommer inte att kunna nyttja "sova gott garantin", då vi måste måttanpassa madrasserna.

evamag - ok, Carpe Diem är en utav sängarna som säljs av Mio väl? Kikade lite på deras sida och tyckte mig se deras tilltalande priser . Tror min man skulle få en chock om jag föreslog en sådan. Men jag kan ju alltid försöka .

• OnlyOne
    Qia76 skrev 2010-05-18 23:09:25 följande:
    ThereWillBeOnlyOne - ok vad tråkigt med din rygg! Är den sängen för mjuk eller för hård för dig. Själv blev jag rekommenderad att köpa en mjuk av försäljaren
    Med facit i hand (ryggsmärtorna) är den för mjuk. Sover jag i hårdare sängar har jag ingen smärta när jag stiger upp på morgonen. I deras skala är den en 1,7. Jag vägde då 68 kg och de rekommenderade den men den gick ju inte. Min sambo väger 10 kg mer och för honom duger den. Det är väl en känslig tygg jag har eller så har vi kvinnor mer tyngd vid höfterna och kanske behöver jag mer stöd där.

Hoppas det blir ett bra köp och att ni väljer rätt i djungeln!
Svar på tråden Hur nöjd är du med din säng?