• JTA

"Poeter till motangrepp mot bröllopshysteri"

www.dn.se/kultur-noje/nyheter/poeter-till-motangrepp-mot-brollopshysteri-1.1104484

Ser man på, ett passande komplement till Vilks angrepp på islam.

Tyvärr hittar jag inte några bilder på nätet. Pappers-DN har en, som jag inte riktigt kan tolka.

Från republicservice.se:

"Poeterna Thomas Tidholm, Jenny Tunedal och Göran Greider, som vägrade skriva kärleksdikter till prinsessbröllopet på beställning, har istället valt att skriva bröllopspoesi i Re:public. Dessutom lämnar mäktiga svenska bildskapare sina personliga kommentarer till den stundande rojalistiska yran. Övriga medverkanden är: Aase Berg, Hop Louie, Liv Strömquist, Carl Johan De Geer, Frida Farm och Makode Linde. Re:public firar senaste numret med en release där poeterna läser sina dikter live och där vi ställer ut konstverken för en enda kväll.

Plats: Strand, Hornstulls Strand 4
    Tid: Tisdagen den 18/5 från kl 17.30
    Poesiuppläsning kl 18.30"

Var någon där? Blev det något upplopp av rojalister som slogs, spottade och skrek "jävla fitta" och "du är en bög" till poeterna?

• Svar på tråden "Poeter till motangrepp mot bröllopshysteri"
  • JTA

Nähä, inga rapporter i tidningarna om protester mot detta evenemang. Det verkar inte som att vi är så lättstötta ändå.

Man skulle ha gått dit, utklädd som rojalist (klubblazer, uppknäppt skjorta, sidenhalsduk föreställer jag mig), försökt stoppa uppläsningarna med våld, skanderat "gloria in excelsis Victoria" och spottat på poeterna. Och sedan förklarat att allt, inklusive dem själva, var en del av mitt konstverk. Det skulle ha fått dem att fundera...

Svar på tråden "Poeter till motangrepp mot bröllopshysteri"