• majorna32

Hålla handen med tjejkompis

Jag har en tjejkompis som jag gärna skulle vilja hålla handen med när vi ser på film eller promenerar. Det är så skönt och "tryggt". Vi är bara kompisar och det blir nog inget annat. Vågar jag ta hennes hand? Kan man hålla händer trots att man inte är ihop eller håller på att blir det? Hur ska jag göra, det är ju så skönt med beröring...

• Svar på tråden Hålla handen med tjejkompis
  • Anonym (hmm..)

Jadu sånt där är ju väldigt olika.
    Vissa kompisar kramas ju och gosar mer än andra.

Är du en kompis till mig skulle jag inte rekomendera dig att försöka hålla mig i handen.
    Jag skulle nog mest undra vad du höll på med. Men jag är inte alls är "närhets-person" heller. Jag kramas och gosar med den jag är ihop med. Thats it.

Jag tycker du ska fråga!
    Eller släng upp ett ben i hennes knä när ni sitter i soffan..
    Det tror jag inte hon protesrerar mot och då har du spräckt närhets-bariären..

• Anonym (K)

Jag och min bästa tjejkompis håller handen, pussar varandra på kinden, hon sitter ibland i mitt knä och när vi ser en rysare sitter vi tätt ihop. Vi är fortfarande enbart vänner. Det handlar mycket över hur man är som personer, och hur vänskapen är i övrigt. Är ni bra vänner så kan ni hålla den andre i handen utan att vara ihop. :)

• Anonym

Kanske gå i armkrok? Nära men ändå inte så jätteintimt! Och om hon verkar reagera konstigt kan du ju skoja bort det lite lätt. Typ gnola någon marchvisa som Tre små gummor skulle gå en gång.. eller Vi gå över daggstänkta.. eller så..

• Anonym

Jag är som du. Gillar beröring och gosar gärna med nära vänner.

Svar på tråden Hålla handen med tjejkompis