• Stor mamma

Göra en pojke el flicka

Ja den möjligheten finns, man kan åka till en fin klinik i österike där man kan få detta gjort. Det är intressant och jag har läst mycket om detta och vill göra det själv. Det kostar en slant men många anser att det är värt det, jag är en av demsom anser det.

Borde detta finnas lagligt i sverige?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-19 09:32
    Alltså borde detta finnas i sverige för alla som vill göra det
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Göra en pojke el flicka
  • Sencha
    Hannah76 skrev 2010-05-19 08:57:35 följande:
    Ja för bara vissa. I fall där det handlar om genetiska sjukdommar.
    Håller med.
    Fast jag undrar om det inte i praktiken är möjligt i Sverige då? För med vissa genetiska sjukdomar kan man väl få hjälp att välja ut "friska" embryon? Och om det är så att alla av ett viss kön är sjuka, så blir det väl i praktiken att man väljer kön?
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Cecese
    Hannah76 skrev 2010-05-19 08:57:35 följande:
    Ja för bara vissa. I fall där det handlar om genetiska sjukdommar.
    Håller med, då kan det vara motiverat men inte annars.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Hannah76
    Sencha skrev 2010-05-19 09:04:13 följande:
    Håller med.Fast jag undrar om det inte i praktiken är möjligt i Sverige då? För med vissa genetiska sjukdomar kan man väl få hjälp att välja ut "friska" embryon? Och om det är så att alla av ett viss kön är sjuka, så blir det väl i praktiken att man väljer kön?
    Jo det är möjligt att göra det i Sverige.
  • Stor mamma

jo men inte för alla är det möjligt i sverige kanske skall klargöra det

• Hannah76
    Stor mamma skrev 2010-05-19 09:32:01 följande:
    jo men inte för alla är det möjligt i sverige kanske skall klargöra det
    Jo om det handlar om genetiska sjukdomar, men inte för nöjes skull. Vilket jag tycker är helt rätt.
  • Mummyfied

När det handlar om genetiska sjukdomar så ja okej, men inte annars. barn ska inte vara en beställningsvara som man designar efter behag, då kan man hålla sig till dockor istället.

• Fawlty Towers

Nej, aldrig för någon.

• lennartsdotter

Ska tekniken tillämpas här ska den såklart vara för alla, men människor kan få bekosta det själva såvida det inte finns medicinsk anledning att välja kön.

Svar på tråden Göra en pojke el flicka