• Anonym (ledsen)

Jag har verligen INGEN sexlust efter jag fått barn för 1 år sedan... :,(

Jag fick barn för exakt 1 år sedan...
    Sen den dagen har det inte existert ngt sexliv för mig och min sambo.
    Jag tycker det är hemskt :,(
    Min sambo försöker få mig att bli intresserad, han tänder ljus, försöker söva lillan, frågar om vi ska duscha m.m.
    HELA tiden har jag massa bortförklaringar. Vet inte riktigt varför...
    Jag Älskar verkligen min sambo, över allt annat, jag blir till och med pirrig i magen av att se honom.
    Vi har provat haft sex 3 gånger på 1 år, då känns det konstigt och jag ligger och tänker på annat. :,(
    Någon mer som har det som jag? VAd kan jag göra? Kan man göra något? Kan jag äta ngt? Jag blir toookig snart!
    Min sambo och jag pratar väldigt mycket, men jag är ärlig och säger att jag bara tappat lusten helt utan anledning :(
    Han säger så många gånger "jag saknar dig..." Jag saknar det vi hade m.m.

Vad tuuusan kan man göra??

• Svar på tråden Jag har verligen INGEN sexlust efter jag fått barn för 1 år sedan... :,(
  • Anonym (jag med)

Känner igen mig helt och hållet. Ammar du fortfarande? För mig blev det lite bättre när jag slutade amma, dottern var då 11 månader. Nästan samma sak nu med nr. 2. Med två små som vill ha närhet och uppmärksamhet, ingen nattsömn, amningshormoner och allt så känns det som sex har väldigt låg prioritet. Tur för mig att jag har en förstående sambo, men ibland känner man sig ändå riktigt taskig
    Känner igen det där att man ligger och tänker på annat! Det går liksom inte att samla tankarna och fokusera på sexet, allt annat dyker upp i huvudet i stället!
    Vad kan man göra? Försöka vara nära varandra ändå, klargöra att bara för att man kramas behöver det inte leda till något mer, huvudsaken är att man fortsätter vara nära varandra. Och hoppas att det blir bättre med tiden!?

• Anonym

Här är en till! Tyvärr börjar det nu tryta på vårt förhållande. Jag känner ingen som helst sexlust och det är såå tråkigt. Det är oerhört svårt att fokusera och engagera sig. Vad beror det på mån tro? Antar att det är någon låsning av något slag man kommer väl in i någon ond cirkel.
    Ska till mvc om två veckor och diskutera vad man kan göra, sexrådgivning.Hmm låter inte så lockande men om det är det som krävs så....

• Anonym (ledsen#2)

Jag skulle precis skriva ett liknande inlägg som TS och så såg jag att det redan fanns ett... Jag hade ju nästan börjat tro att jag var ensam i hela världen om att inte ha någon sexlust, känns ändå skönt att det finns fler som jag.

Min dotter är snart 10 månader och jag slutade amma för ungefär en månad sedan. Jag och min man har inte ens försökt ha sex sedan dottern föddes. Jag har verkligen ingen lust alls. Blir till och med äcklad ibland om jag tänker tanken på att vi skulle ha sex. Blir så ledsen när jag läser andra trådar och en del tycker att det tog väldigt lång tid innan de kom igång igen - då det tog t.ex. 3 månader. Det låter som kort tid i mina öron...

Det är inte bara min sexlust som försvunnit, även lusten till att pussas eller kramas. Jag kan nog inte komma igång senaste gången som vi pussade varandra på munnen... Hur är det för er andra? Kramas och pussas ni som vanligt?

Det här tär verkligen på förhållandet och jag har varit på väg att ge upp ett antal gånger. Känns så oerhört meningslöst på något sätt. Min man har ju lust, men om han t.ex. försöker pussa mig så bara vänder jag mig bort. Det känns verkligen som att det är något fel på mig, känner ni andra er så också?

• Anonym (ledsen)

Hej du som skrev senast...

Jaa.. Man blir så ARG när vissa skriver att det tog ju såå lång tid innan lusten kom tillbaka och så tog det 2-3 mån :(

Jag känner preciiiiiiiiis likadant.

Jag HATAR att pussas och kramas, jag bara slingrar mej.
    Jag tycker de känns jobbigt bara.

Jag pussar och kramar hela tiden på min dotter däremot..

det är GRYMT jobbigt..!!!

• Anonym (Precis!)

Jag med! Har ingen sexlust alls. 13 månader efter att jag fick min dotter har sexlusten inte alls kommit tillbaka. Jag ammar inte!
    Pussas och kramas helst inte!!! Men dottern pussar jag och kramar hela tiden. All min fysiska kärlek riktas till henne, liksom...det blir inget kvar sedan...

• Anonym

Jag tror att man verkligen får försöka på allvar! Att sluta tänka på lillan/lillen en liten stund. Gör vad som helst; se en erotisk film, läs en tidning eller bara försök att slappna av och njut! Det känns ju hur bra som helst efteråt om man "lyckas". Det är ju inte så roligt för ens partner heller att hela tiden bli nobbad.. Utnyttja alla barnvakter med jämna mellanrum och bara ägna er åt varandra, Det finns även sk vitaminer på hälsokost som hjälper lusten på traven ;)

• Anonym (sex lös)

en till här det känns så hopplöst trist.
    har försökt ställa upp som vissa rådit men känns som om jag blir våltagen så det är ute slutit nu....
    är den biten slut förevigt nu då , jag blir till och med illamående av sex och hångel på tv / film...

• Anonym (ledsen#2)

Jag tänkte bara höra hur det gått för trådstartaren och alla andra, är det fortfarande helt dött på sexfronten? Här är det oförändrat... Jag tycker inte vi skall låta den här tråden dö ut utan kanske vi på något sätt kan peppa varandra?

Jag funderar lite på om det kan ha något med utseendet att göra. Själv har jag väldigt dåligt självförtroende vad gäller mitt utseende. (Hör till den kategorin som är trådsmal och platt som en pannkaka.) Jag var missnöjd över mitt utseende redan innan graviditeten, men då brydde jag mig inte lika mycket över det eftersom jag förstod att min man gillar mig som jag är. Nu däremot efter graviditeten så känns det som att jag inte duger. Får väldigt sällan några komplimanger från min man och känner mig kontant ful. Säkert påverkar ju det här sexlusten... vill ju t.ex. inte visa mig naken inför honom längre...

Hur är det för er andra?

• mammatilltindra

Jag kan säga att min sexlust inte heller är vad den var innan vi fick lillan. Dremot så känner jag att den blir bättre och bättre. Jag tror att dte handlar om att försöka lära sig slappna av. Sen får man ju, precis som många andra skrivit, sitt närhetsbehov uppfyllt av en annan liten människa samt att livet som hemma mamma är väldigt intensivt.

• Anonym (ledsen)

Hej Ledsen#2

Jag hoppas inte heller den här tråden dör ut, för det måste ju finnas många där ute som har det som mig/oss. :(

För mig har det inte heller blivit ngn skillnad, och jag kämpar verkligen...
    Vi var väl haft sex 2 ggr på sista tiden och det var väl ingen höjdare. Har ingen lust alls, och det gör att man inte njuter ett dugg. :,(

Tragiskt..

Jag tycker det är så hemskt, man vill ju att det ska vara som förr..
    Men det är verkligen dött på sex fronten och lillan är ju 12 månader för 17!!!!!!

Ha det bra alla!!

Svar på tråden Jag har verligen INGEN sexlust efter jag fått barn för 1 år sedan... :,(