• Mamsterbabe

Enkla småkakor som går att frysa in?

Jag har noll fantasi & blir inte så mkt klokare på alla miljarder recept som finns på internet. 
    Så, jag vänder mig till er här på familjeliv. 

Jag är i vecka 36 & vill baka lite som jag kan frysa in,
    som jag bara kan ta fram när vi får besök när lillknodden har kommit. 
    Så, förslag? 
    Helst inte alltför krångliga recept som jag måste handla hem allting till ;)
    Tack!
  • Svar på tråden Enkla småkakor som går att frysa in?
  • Nightswimmer

Hurra för Hallongrottor! Har inget recept i den här datorn, men googla! Det enda "konstiga" man behöver handla till dem är formarna. Annars är det väl typ smör, socker, mjöl och hallonsylt.

♥ H 2008-06-15 ♥
  • Karamellan

Drömmar är ju jättelätta att göra och kan frysas in.

När man nyss fått barn kan man också med gott samvete be gästerna ta med fikat, om man vill

Smart may have all the answers but stupid have all the interesting questions.
  • ajmaj

Bakade nyligen Britts dajmkakor (googla), de var sjukt enkla att göra och jättegoda! För att lyxa till dem lite extra ringlade jag smält blockchoklad ovanpå vid serveringen, men de är lika goda utan.

• syster78

Jag tänkte likadant innan sonen föddes i höstas och gjorde några muffins, kolakakor (tror det var ICAs recept) och kokostoppar.

Lycka till med både bak och barn!

• hysteria

Kolasnittar! Går ju på 5 minuter (nästan)

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Heavenlyfaith

Använd ett grundrecept och frys in degen i rulle.
    När det är dags för besök så låt degrullen tina och skär upp i cm-tjocka skivor och grädda av. 

*Om du vill kan du ha i fyllningar innan du rullar o fryser in.
      Ex: choklad, nötter, ingefära, kanel, kardemumma, vaniljstång, limeskal osv.

*Annars kan du, när du tinat rullen o skivat upp den göra hål o fylla med olika        sylter, pensla med ägg och strö på pärlsocker

*Eller rulla rullen i färgat socker när den är tinad

*Eller rulla i hackade nötter

Finns massor med kul att göra med fryst grundrecept!

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
Svar på tråden Enkla småkakor som går att frysa in?