Vad är BÄST, landet eller stan, hus eller lgh?
Vi bor i ett fint litet hus på landet, cirka 4 mil från närmaste större stad. Det är tyst och lugnt, vi känner alla grannar (fast vi bara bott här i tre år) och hör på motorljudet vem som passerar utanför. Utsikt över kohagar, en liten flod och hästhagar.
Vi kan skrika och spela hur hög musik som helst och gå ut nakna om vi så vill, inga grannar nära. Luften är frisk och vi har både häger, sparvhök, fasaner och en stork i närmiljön... Vi har växthus, fruktträdgård och egen häst. Idealet kan man tycka...
MEN... jag kan så ofta längta in till stan. Inte direkt efter avgaser och buller, men att bo precis i utkanten så man kan promenera in, utan att köra 40 minuter! Jag är också ganska mörkrädd - det är man sällan i stan. Nu stormar det och regnar och tjuter ödsligt i skorstenarna och jag är ensam med bebisen och längtar in till stan... Jag kan tycka att det verkar så mysigt att bo i lägenhet med folk på andra sidan väggen, och alla fina fönster som lyser välkomnande när man kommer hem, speciellt nu på vintern.
Nån mer, eller någon som tycker tvärsom eller längtar ut på landet...?