• pyretochbönan0809

HUR är det möjligt att inte veta att man är gravid????

Jag är uppriktigt förvånad! Tittar på ett program om mammor som fött barn utan att veta att de var gravida innan alt. upptäckt det VÄLDIGT sent. Hur är det möjligt? Fosterrörelser, sammandragningar, kroppsförändringar, humörförändringar...Allt borde ju komma vid något tillfälle iaf.
    Vad tror ni? Är det ren förnekelse?

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Svar på tråden HUR är det möjligt att inte veta att man är gravid????
  • Silverkatten06

Alla har ju inte en massa symptm som sammandragningar, humörförändringar etc. Jag hade tex inga humörsvängningar alls på nån av mina 2 graviditeter, med 2:an hade jag inte heller en enda sammandragning förren det vad dags för förlossning.

Fast jag var stor som en flodhäst så att jag var gravid var nog rätt uppenbart

• Gradin

Jag har en kusin som inte märkte att hon var gravid innan hon var i 5 månaden.

Hennes kropp var precis som vanligt och hon hade inte fått någon mage då barnet låg långt bak, att mensen var borta tänkte hon inte så mycket på då de var en väldigt jobbig tid med mycket stress!

• CinnamonMai

Jag har faktiskt ingen aning. Jag upplever det som ganska uppenbart!

Ofta tycks det som om de som upplever sådant efteråt säger att det var mycket stress under den perioden. Jag antar att det är en form av förnekelse. Jag skyller på stressen så slipper jag ta tag i problemet.

• pyretochbönan0809

hm...visst är det så att alla graviditeter är olika och att långt ifrån alla har en massa krämpor eller känningar...men man säger ju också att man ska känna barnet varje dag f.o.m v 26? Man borde ju känna något konstigt då?

• Teskedsmamman

Det tror jag inte....

Min svägerska gick till v24 utan att upptäcka nåt, mensliknande blödningar, inga fosterrörelser som hon reagerade på osv.

Det upptäcktes på utredning om UVI att hon var gravid.

Hon kunde inte direkt säga vad som var fosterrörelser eller inte ens de sista dagarna... Det beror helt på hur barn och moderkaka är placerade...

JAG skulle aldrig missa en graviditet... men bara för att jag blir gigantisk direkt och känner barnen tidigt så betyder det inte att alla har så...

3 killar & pojke v28 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • CinnamonMai
    pyretochbönan0809 skrev 2010-05-19 15:57:15 följande:
    hm...visst är det så att alla graviditeter är olika och att långt ifrån alla har en massa krämpor eller känningar...men man säger ju också att man ska känna barnet varje dag f.o.m v 26? Man borde ju känna något konstigt då?
    Fast om kvinnan då förnekar det hela och verkligen tror att hon bara är stressad så kan hon säkert få det till en orolig mage eller annat...
  • Silverkatten06
    pyretochbönan0809 skrev 2010-05-19 15:57:15 följande:
    Jo, fast om man har moderkakan i framvägg så känner man inte sparkar lika tydligt i början tex. Det är mycket som spelar in och allt är ju som sagt så himla individuellt...
  • cicci85

De som jag vet om eller har läst om som inte vetat att de varit gravida har misstänkt det men efter att ha gjort flera negativa gravtest så tänker de att förändringarna beror på nåt annat. En tjej i min klass i högstadiet visste inte om att hon var gravid. Hon hade mens och ingen mage som började växa. Negativa gravtest.

• pyretochbönan0809
    Silverkatten06 skrev 2010-05-19 16:05:07 följande:
    Jo, fast om man har moderkakan i framvägg så känner man inte sparkar lika tydligt i början tex. Det är mycket som spelar in och allt är ju som sagt så himla individuellt...
    jag har haft det med båda mina och har känt mina barn i v 22 och v 15...men jag vet att det är väldigt individuellt
    teflonminne skrev 2010-05-19 16:02:45 följande:
    Fast om kvinnan då förnekar det hela och verkligen tror att hon bara är stressad så kan hon säkert få det till en orolig mage eller annat...
    jo det är sant...
    trebarsmamma skrev 2010-05-19 16:02:41 följande:
    vilken kanal är det på
    Det var på Tyra banks show - högst seriöst program Det sådde bara ett tankefrö hos mig.
    Teskedsmamman skrev 2010-05-19 16:01:50 följande:
    Det tror jag inte....Min svägerska gick till v24 utan att upptäcka nåt, mensliknande blödningar, inga fosterrörelser som hon reagerade på osv.Det upptäcktes på utredning om UVI att hon var gravid. Hon kunde inte direkt säga vad som var fosterrörelser eller inte ens de sista dagarna... Det beror helt på hur barn och moderkaka är placerade...JAG skulle aldrig missa en graviditet... men bara för att jag blir gigantisk direkt och känner barnen tidigt så betyder det inte att alla har så...
    Intressant...Visste inte att det var faktiskt möjligt...
Svar på tråden HUR är det möjligt att inte veta att man är gravid????