• jazzkatten

Vad kan ni äta vid illamående?

Hallå alla stackars illamående brudar!

Jag har mått väldigt illa i början av graviditeten. Det börjar lätta lite, men vissa dagar är det jobbigt fortfarande (är i v. 15 nu).
    Jag har så himla svårt att komma på saker att äta då och behöver lite inspiration.

Vad har blivit era favoriträtter, frukt, drycker mm när ni mår illa?

• Svar på tråden Vad kan ni äta vid illamående?
  • Alfons060626

inga alls.. jag kan inte äta alls när jag mår illa.. då bara spyr jag och tycker synd om mig själv.. hihi! men när jag börjar må lite bättre framåt kvällen är jag sugen på en massa smaskens, sockerkaka, bullar, kakor, pizza, hamburgare mm.. allt onyttigt! fy.. vet hur ni känner.. var precis på toa och såg frukosten komma upp igen.. blä!

• mysiss

Jag åt det jag ville ha precis som du skräpmat plus att jag drack en massa nyponsoppa.

• Lin80

Huu, ja inte mycket men hårt bröd utan smör och pålägg, isglass (piggelin helst), ibland rostat bröd utan nåt på, men det är jättesvårt... Ibland blir jag sugen på nåt särskilt och kan då äta det...men annars försöker jag härda ut... brukar gå över efter 18-19 tiden och då kan jag äta lite mera....

• Mrs Links

Jag brukade äta godis, surt eller salt (absolut inte choklad), knäckebröd, äpplen, coca cola. Sen när jag grundat med något litet gick det ofta bra att äta mer vanlig mat.

• Pigge2

Jag har mest svårt för starka smaker, kötträtter, riktig mat. Mår jag halvilla går pasta med ost bra. Korv och mos går bra. Mjölk och flingor. Min smak har helt förändrats och jag tycker mest om sånt som jag gillade som barn, sånt som inte smakar så mycket. bara tanken på thaimat grillat kött osv får det att gå runt i magen. Det får inte lukta mycket heller. Frukt går jättebra!

• jazzkatten

Jag kan bara få i mej frukt och rostat bröd med bara lite smör på. Grönt earl gray te dricker jag på morgonen. Nypossoppa, blåbärssoppa och jordgubbskräm är ok oxå.
    Sen har jag kunnat äta typ fiskgratäng med mos och dillsås på kvällen.

• miss chocolate

Fil och Corn Flakes.
    Makaroner/spaghetti med liten klick smör... Det är det som har gått ner. Men du känner säkert bäst vad du inte äcklas av. För mig funkade INTE godis, för jag blev väldigt illamående efter ett tag. Visst gick det bra under tiden..men illamåendet blev desto värre efter en stund.

• emsa77

mitt illaamående har gått över nu men när jag mådde illa(spydde aldrig) så åt jag riskakor, frukt o drack mjölk(sockret i mjölk ska vara bra).. / Emma v 20

• emsa77

mitt illaamående har gått över nu men när jag mådde illa(spydde aldrig) så åt jag riskakor, frukt o drack mjölk(sockret i mjölk ska vara bra).. / Emma v 19

• jazzkatten

Inga speciella rätter ni tycker funkar?

miss chocolate
    Jag blev ibland sugen på macaroni & cheese sån som finns som mix i usa, det smakar mest makaroner och smör. Konstigt, för ost kan jag inte ens tänka på...

Svar på tråden Vad kan ni äta vid illamående?