Sophiahemmet: Gynmottagning vs. fertilitetsmottagning
Hej,
jag skulle behöva hjälp med lite beskrivning av erfarenheter för er som har gått på Sophiahemmet. Jag och min man har försökt att bli gravida i ca. ett års tid och nu börjar vi att se oss om efter utredning. Jag har regelbunden mens och ägglossning, men det tar sig inte.
Nu till min fråga: Jag har tittat runt lite och funderar på Sophiahemmet.
Det finns dock två alternativ för utredning efter vad jag har kunnat läsa (dels här på Familjeliv och dels på andra sajter), och det är antingen att gå på gynmottagningen på Sophiahemmet (tänker särskilt på en läkare som heter Claes Nordlander som fått bra kritik och som arbetar med barnlöshetsutredningar) eller på Fertilitetsmottagningen på Sophiahemmet.
Vad tror ni är bäst att välja och har ni några egna erfarenheter av gynmottagningen resp. fertilitetsmottagningen?
Jag tänkte som så att det kanske är lika bra att söka till fertilitetsmottagningen på en gång så att vi får en ordentlig utredning, men har hört att det ska vara långa väntetider. Och dessutom verkar det som att denne dr. Nordlander på Sophiahemmet gör bra och ordentliga utredningar (de som har gått hos honom verkar ha varit nöjda med både bedmötande och utredning), så därför funderar jag på att kanske gå till honom först (kanske är kortare väntetider?).
Men jag undrar förstås vad skillnaden mellan en utredningpå gynmottagningen och på fertilitetsmottagningen är? Vill inte "missa något" för att jag går till gyn.
Någon som vet om dr. Nordlander sedan remitterar en vidare till fertilitetsmottagningen om han inte kommer längre i utredningen?
tacksam för lite input gällande detta och erfarenheter!