• MysTic PrincesS

Skulle du kunna offra ditt liv för ett botemedel mot cancer?

Om det i din hjärna fanns ett botemedel mot cancer skulle du då offra ditt liv för att hindra att andra barn och vuxna får cancer och riskerar att dö?

Ämnet som behövs till botemedlet sitter på ett ställe i hjärnan som gör att överlevnad är 0% för dig, men innebär 100% överlevnad för de som drabbas av cancer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-22 11:59
    Här kan ni diskutera bl a denna fråga:

www.familjeliv.se/Forum-5-74/m54107531.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna offra ditt liv för ett botemedel mot cancer?
  • Clobberella

Nope, jag är en hemsk människa som tvivlar på att det är bra att hitta botemedel mot alla sjukdomar. Något måste vi ju dö av? Dör vi inte av cancer så dör vi av något annat.

• MysTic PrincesS
    Clobberella skrev 2010-05-19 19:34:47 följande:
    Nope, jag är en hemsk människa som tvivlar på att det är bra att hitta botemedel mot alla sjukdomar. Något måste vi ju dö av? Dör vi inte av cancer så dör vi av något annat.
    Hm... och ändå ska vi vaccinera oss mot diverse andra sjukdomar för att inte riskera livet på barn och svaga? En tanke som slog mig av ditt inlägg, fler kanske tycker som du.
  • Clobberella
    MysTic PrincesS skrev 2010-05-19 19:38:46 följande:
    Hm... och ändå ska vi vaccinera oss mot diverse andra sjukdomar för att inte riskera livet på barn och svaga? En tanke som slog mig av ditt inlägg, fler kanske tycker som du.
    Barn är en sak, men när man är 80 och ska dö vilken dag som helst så kan man ju fundera lite på poängen med att vaccinera... man dör ju som sagt oavsett. Bara några månader senare om man vaccinerar sig.
  • lennartsdotter

Nej. Jag är mamma och vill inte göra mitt barn moderlöst. Skulle han få cancer skulle jag ge mitt liv för att han ska bli frisk, men annars får det vara.

• MysTic PrincesS
    lennartsdotter skrev 2010-05-19 19:46:35 följande:
    Nej. Jag är mamma och vill inte göra mitt barn moderlöst. Skulle han få cancer skulle jag ge mitt liv för att han ska bli frisk, men annars får det vara.

Och om du har en syster med barn och hennes barn insjuknar? Eller om ditt framtida barnbarn riskerar att dö i cancer?
  • Gradin

Jag skulle göra det då det är så många nära och kära som har gått i alla möjliga former av cancer..
    Kan jag bespara fler familjer det lidandet som vi har gått igenom så skulle jag göra det!

• lennartsdotter
    MysTic PrincesS skrev 2010-05-19 19:52:11 följande:
     Och om du har en syster med barn och hennes barn insjuknar? Eller om ditt framtida barnbarn riskerar att dö i cancer?
    Mitt barnbarn ger jag mitt liv för. Syrrans barn? Inte så länge min egen knodd är lill-liten.
  • Agamemnon
    lennartsdotter skrev 2010-05-19 19:46:35 följande:
    Tänkte skriva precis samma sak. Hade jag inte haft dottern skulle jag kanske fundera på det. Vi har cancer i familjen. En massa, min pappa har t.ex. precis avslutat en jobbig strålbehandling, men även han skulle tycka jag vore koko om jag frivilligt valde att min dotter ska växa upp utan mamma. Om HON dock fick cancer och jag hade botemedlet i mitt huvud, ja, då skulle jag inte tveka.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Skulle du kunna offra ditt liv för ett botemedel mot cancer?