• Jambosana

Wii - dansspel? Hjälp!

Jag är helt rudis på allt som har med datorer att göra.

Jag skulle vilja köpa ett sånt där datorsystem, som man kan köpa spel till där man rör sig. Antar att Wii är ett sånt?

Hur är fitness och dansprogrammen till dem? Är de värda sitt pris?

Ni som kan något om detta, får hemskt gärna berätta för mig det jag borde veta.

• Svar på tråden Wii - dansspel? Hjälp!
  • Mooki

Frugan skaffade ett Wii, och spelet Wii Fit Plus samt balansbräda.
    Ingen dans i det spelet vad jag vet, men en hel del ganska skojiga aktiviteter - riktigt underhållande att titta på också :)
    Ska väl även finnas en hel del dans-spel, men de flesta antar jag kräver dansmatta, har dock sett nåt som man kör med balansbrädan och Wiimote + Nunchuk - nåt med disko tror jag det var.

• Mooki

Just det ja, glömde nämna prisvärdheten.
    Tyvärr tycker jag spelen är rätt dyra, runt 600kr/st.
    Åsså måste man ha tillbehör, gärna 2st Wiimote, 2st Nunchuk och balansbräda - finns en hel uppsjö tillbehör tex trumset, gitarr, dansmatta etc.
    Har man barn brukar skivorna ta stryk, så vi har en WODE så man kan ta backup på spelen och spela från hårddisk istället.
    Beroende på ens personliga moral finns också den teoretiska möjligheten att ladda hem spel och testa innan köp - annars kan man låna av nån bekant förstås, så man inte bränner stålarna på nåt skit i onödan.

• flumhum

vi har wii. vi har även just dance som är ett dans spel. de är jätte roligt och svettigt blir man när man spelar!

Det bästa är att man kan vara upp till 4 pers samtidigt så det är perfekt på fest.

även wii fitness är kul..

Wii är den bästa konsolen om ni har barn med då de finns flest barn spel till dem..

• Jesspa80

Wii är det tråkigaste jag nånsin provat.

• Jambosana

Tack för alla tips. Jag vill både träna och dansa. Tänkte köpa en konsol som funkar med både detta och spel som är för barn ~6 år.

Svar på tråden Wii - dansspel? Hjälp!