• Anonym (frust­rerad)
    Äldre 19 May 19:39
    2394 visningar
    1 svar
    1
    2394

    Krossas snart av detta...

    Första dagen när ja fyllde 16? ja det är väl då man får börja övningsköra?

    Har övningskört sedan dess, har tagit lektioner och läst teori som en tok!!!
    khar skrivit upp 4-5gånger nu, kört upp en gång och blev kuggad för jag inte använde 5ans växel på 70 vägar...

    Nu bor vi (min familj) mitt ute i skogen på en gård med två barn (tredje påväg) och jag har inget körtkort. Det går bara inte, har inte gått klart skolan pga moddning och sjukdom, jag orkar inte dethär längre, körningen är det absolut inga problem med men att plugga, det går inte..... Hur mycket jag än vill ha och behöver det där körkortet så går det inte, ja kommer för det första inte ifrån barnen för att plugga längre eftersom min sambo jobbar så pass mycket och jag har ingen i närheten som kan passa barnen..

    Nu har jag börjat fundera på mopedbil men då kan jag inte ta med mina 3 barn???
    inte heller epa, får inte åka mer än med en passagerare?.... Får väl inte ens ta med ungarna om jag går o köper mej en riktig stor traktor?

    Vad tar ja mej till??? alla i min närhet klarar körkortet och ja blir så grymt avundsjuk...
    Har bil hemma här hela dagarna så det är bara kortet som fattas men mina krafter är snart slut, alla intyg börjar snart gå ut också... Kostar flera flera tusen för att ta om allt igen... =(

  • Svar på tråden Krossas snart av detta...
  • Energi­expert­en
    Äldre 20 May 07:21
    #1

    hej
    Tyvärr är jag inte så kunnig i körkortsfrågor och gissar att frågan lättare kan svaras av någon annan av experterna här på sidan.

Svar på tråden Krossas snart av detta...