Antireflexbehandling på glasögon
Hej!
jag tänkte inhandla ett par nya glasögon på internet. Min undran är måste man ha antireflexbehandling på dem?
Hej!
jag tänkte inhandla ett par nya glasögon på internet. Min undran är måste man ha antireflexbehandling på dem?
Du måste inte men du komemr att vilja ha det så du slipper ha hatt på dig för at kunna se något.
Jag rek de starkt.. Annars reflekters allt genom glasögonen och man ser knappt ett junta av det man vill se.. Gjorde själv misstaget en gång och struntade i Antireflex hade glasögonen knappt 1 dag, sen fick jag nog..
Ja det ska du ha, men köper du dem på internet kommer det nog bli repiga, kladdiga och skitiga fort för det är bara billiga skitbehandlingar som säljs på internet.
Främst är det ju en vanesak - innan det fanns så överlevde ju folk det obehaget också... Man vänjer sig...
Men det tillägget till glasen är skönt att ha både för bäraren och de man pratar med...
Tänk bara på att väljer du antireflex så skall du inte tvätta glasögonen med hett vatten och även passa dig för hetta/varmare ånga till exempel när man öppnar ugnen... Det tål inte behandlingen (oavsett om det är synsam eller någon annan du handlar ifrån).
Sedan frågar jag mig hur det kan komma sig att de kommer bli kladdiga och skitiga "tack vare" antireflex-behandlingen .