• Anonym

Vårat bostadsområde har föbjudit studsmatta och pool...*suck*

Blir så arg... bor i ett så fint område med uteplats...kanon bra med egen gräsmatta ...men nu  får vi inte längre  ha studsmatta eller liten pool på våran altan     i vårat bostadsområde  ...det är inte tillåtet längre...menas det verkligen att man inte får ha en sån där liten studsmatta (minsta modellen) och babyplast pool till barnen... ?????

Dom ville inte stå för kostnader för eventuella olycksfall som kan hända...

Är det fler bostadsområden som har sånt förbud med undrar jag?...hade aldrig hört talas om sånt förbud tidigare...

Jag menar olyckor kan ju hända i badkaret med...

Förstår väl att det inte är så lämligt med större pooler och studsmattor...men sånna här mini studstmattor och små pooler...det är bara att glömma nu då om man vill bo i lägenhet med uteplats....som har varit så mysigt att man kunnat ordna för sina barn här hemma...
    när man nu bor i lägenhet men haft turen att ha uteplats... jaha...bara att glömma det nu då...sälja studsmattan och låta barnen bada innomhus.....fast man bor så fint och borde få kunna utnytja hela sin altan som man vill tycker jag...

Vad tycker ni och hur är det i era bostadsområden undrar jag?...

• Svar på tråden Vårat bostadsområde har föbjudit studsmatta och pool...*suck*
  • Anonym

*puffar lite* Skulle vara intressant att höra vad andra har för åsikter om det här...

• ELHU

Har aldrig hört talas om detta.. säkert något de själva kommit på?

Kan du inte höra av dig till Hyresgästföreningen o höra hur det ligger till? Om de verkligen får sätta såna regler?

• Teskedsmamman

Vad ni har på er altan/uteplats/balkong har bostadsbolaget inte med att göra, så länge det inte kan påverkar era grannar eller vara olycksrisk för andra.

Dynamit är t ex inte direkt lämpligt att ha men pool och studsmatta? Nääää.... där har de passerat gränsen, men kolla med hyresgästföreningen så att ni har "kött på benen" innan ni köper studsmatta/babypool t ex.

3 killar & pojke v28 ☆ tesked.blogspot.com/ ☆ Virkaholic
  • Anonym

Det här gäller för hela våran komun som hyr från den här bostadsförmedlingen och det är många det...*suck*

Så det är något som många blir lidande av nu...tror jag... det är därför jag vill höra era  åsikter här på fl....tänkte om det här var något jag missat som gäller i många komuner redan... och som man bara måste anpassa sig till nu...

Jag blev så jätte besviken och snopen när jag fick reda på det idag...tar ju bort mycket av myset på sin egen altan nu tycker jag. 

• Anonym (hyr)

En liten pool kan ni säkert ha om ni pckar undan den efter varje användning.

Jag hyr av Östersundsbostäder och tycker det är dunder att dom har förbud mot studsmattor och pooler.
    Jag vill inte behöva oroa mig för att mitt barn går och trillar i och drunknar, ingen retning om att "du får inte hoppa på vår matta", inte massa barn som står och studsar och ropar halva dygnet.
    Sen så undviks ju massor av studsmatterelaterade olyckor.

• Anonym

här är det med förbud på iallafall studsmattor. Pool vet jag inte?

Hyr av Lulebo bor i Luleå

• Anonym

Tack för era svar...

När jag läser det ni skriver så förstår jag ju lite bättre... vill ju inte heller att mitt barn ska ramla in någon annans pool. (tänker på dom större poolerna eller stutsa på en studsmatta utan uppsikt som någon annan äger...

Men vi bor lite avskilt och det finns inte mycket barn här där vi bor...så våran studsmatta är det bara mitt barn som hoppar på och våran pool tas bort så fort vi andvänt den klart för dagen...inget som står framme på gräsmattan det ställs alltid in på altanen,så inget som står framme...som andra barn kan skada sig på under ouppsikt eller så... ( finns inga fler små barn här heller)

Så synd...vi som haft så mysigt ute på våran altan på somrarna...kunnat bada när det varit varmt i plast poolen om vi inte kunnat komma iväg till stranden...och mitt barn älskar sin studsmatta...finns inget utrymme för den innom hus heller och det är ju inte heller tillåtet längre att ha den innomhus...

NU kan man ju lika gärna flytta till lägeneheten ovanför har inte så mycket användning för min uteplats längre känner jag... ingen glad unge som hoppar omkring på sin älskade studsmatta och plaskar i sin lilla pool och man kan sitta och se på och bara njuta av solen...

Det fanns ju en anledning att man flyttade till en lägenhet med uteplats för att kunna njuta av solen här hemma  också tillsammans med sitt barn...

Men sen finns det ju enskilda områden där man kanske måste sätta förbud där en studsmatta/pool blir allmän och det kan hända olyckor när många barn leker på samma studsmatta....men många har ju inte så...man har den hemma på sin egen altan och plockar undan så som vi gör ingen annan unge blir skadad av den då...borde inte vara förbud för alla då tycker jag...

• Anonym

Jag vet att pool är förbjudet här också. Om någon har hyresgästföreningens tidning sedan förra våren så vet jag att de gjorde ett repotage om det då. Jag har för mig att förbudet är helt ok enligt dem.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-19 23:25:06 följande:
    Jag vet att pool är förbjudet här också. Om någon har hyresgästföreningens tidning sedan förra våren så vet jag att de gjorde ett repotage om det då. Jag har för mig att förbudet är helt ok enligt dem.
    Men gäller det verkligen sånna här  små plast babypooler med , dom tömmer man ju ur  efter man använt den inget som står framme och om man har altanen avsides där inga andra barn springer in...

Tycker dom flesta att det ska var förbjudet med?...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-19 23:38:08 följande:
    Men gäller det verkligen sånna här  små plast babypooler med , dom tömmer man ju ur  efter man använt den inget som står framme och om man har altanen avsides där inga andra barn springer in... Tycker dom flesta att det ska var förbjudet med?...
    Nej, att använda dem var itne förbjudet, bara att ha dem framme. Det är inte bara att det är farligt för barn, det drar till sig djur (ovälkomna sådana) också.
Svar på tråden Vårat bostadsområde har föbjudit studsmatta och pool...*suck*