• Julianna

Tar sig för öronen vid trötthet? Fler?

Hej!!

Min son tar sig för oronen då och då när han är trött. Fler? Han har haft feber och lite lite hosta. Fri från feber och symtom i ca tre dagar. Jag inbillar mig dock att han tar sig mer för örat nu, kan det vara öroninflammation? Jag har prövat att trycka på den lilla broskbiten vid örat men han reagerar inte särskilt. Är jättetrött och sover mycket på dagarna, men skriker inte på nätterna utan sover ganska bra. Fattar bara inte varför han är så trött, kan han va det efter att han varit sjuk nu?

Har ringt sjukvårdsupplysningen och dom tycker jag ska ge honom några dagar att återhämta sig från febern som han hade. Annars ringa VC efter helgen. Hur hade ni gjort?

Kram

• Svar på tråden Tar sig för öronen vid trötthet? Fler?
  • AnnahojSthlm

Min dotter drar sig i öronen när hon är trött, och det gjorde tydligen jag med som liten! Vi har dessutom väldigt lika öron som är härligt utstående och lätta att få tag i...

Så det behöver inte vara öroninflammation. Även om jag också hört att symptomen är lika. Om han inte verkar må dåligt borde det väl gå bra att göra som sjukvårdsupplysningen säger, det hade nog jag gjort.

• Nichth

min dotter gör så när hon är trött. under en period så "inbillade" jag mig attd et var oftare och i samband med en febertopp så var jag säker på att det avr öroninflammation. singde genast till bvc. läkaren var så vi fick komma förbi så skulle hon titta på öronen. hon hittade inget fel men berättade att många barn gör just så när de är trötta.

och jag har gjort en egen studie pöver de barn jag kommer i kontakt med och det verkar som att ca 80% gör så.

tror nog att du kan vänta lite som sjukvårdsupplysningen sa. min dotter brukar vara trött i flera dagar efter att hon haft feber.

hoppas att det går bra för er.

kram

• zitis81

Saga tar sig ofta vid öronen och gnuggar även näsan när hon är trött. Så det måste inte betyda att det är öroninflammation. Men det kan ju göra det och det är bättre att kolla en gång för mycket än en för lite. Det är inte alltid de blir att skrika när de ligger ner påa att de har öroninflammation heller. Men jag kan bara tipsa dig om att ringa dirkt till barnmottagningen eller till öron näsa hals för på VC brukar man inte få rätt svar. De är inte så duktiga på små barn. Vet av egen erfarenhet.
    Men men hoppas att det inte är något.
    Lycka till!

• cma

Vår son drar sig också vid öronen när han är trött, och har gjort i flera månader. Tror bara det är en grej de har för sig, för när vi kollat öronen har allt verkat bra

• LR75

Olivia gör likadant när hon är trött. Men försäkerhetsskull ska vi titta på bvc imorgon.
    Men jag tror inte det är någon fara. Hoppas att det bara är tröttheten som gör att din lilla drar sig i öronen.

• Julianna

ok tack för era svar! Det verkar ju va ganska många som gör så. Han gör inte det när han är pigg och då borde det ju inte vara nån inflammation tycker man. Jag avvaktar till efter helgen och är han fortfarande jättetrött och tar sig för öronen gör vi en koll. Kram

• sheeba

Alexander har dragit sig i öronen sedan ha föddes typ
    Sedan så gnuggar han med knyten han över örat, jag har varit och kollat med läkaren för jag trodde han hade ont i öronen.
    Eller om han hade öroninflammation, nu vet jag inte hur gammal han är men läkaren där sa att barn som inte har fyllt 1 brukar inte få öroninflammation, det är förtidigt.

Tror att dte är en liten insomnings tecknink han har Alexander har även att han kraffsar med fingrarna

Men blir du mer orolig så kan du ju gå till bvc så kan de kolla snabbt i öronen.
    Just det jag kollade öronen när Alex var jätte förkyld och febrig.

• Lucas mammi

Vår lilla kille gnussar också sina öron när han börjar bli trött, är kan riktigt trött så gnussar han även höger öga väldigt frenetiskt, rätt gulligt =)

• malin ulrika

Gnuggar i ögonen och tar sej i örat när han är trött.
    För övrigt gör min svärfar det också (har är 60!)

• Happy me

Så gör min dotter som är sju år fortfarande! Ett tag var det andras öron som gällde - förskolepersonalen hade fullt sjå när hon var riktigt liten! En kille hade ring i örat och han var ofta röd där kan jag säga!

• Pyret 85

Min son som snart är 8 månader tar sig också för örat när han är trött.

• nickeny

Här är en till som drar i öronen när han är trött. Vi får hålla på och förklara för andra att han är trött och inte har ont i öronen....

• cicci85

Alexander som är 3 månader gör oxå så..En hand i munnen å andra i örat..=) Såå söt..=)

• Julianna

Oj vad många som gör så!! Ha ha, lite roligt faktiskt. Får se idag om han är mindre trött. Han har sovit hela natten utan problem och det är ju skönt. Kram

Svar på tråden Tar sig för öronen vid trötthet? Fler?