• LadyM

Mindre hår på benen under grav. - pojke el. flicka?

Är så nyfiken på om det är en pojke eller flicka som gömmer sig i magen, men vill behålla spänningen till BF och inte tjuvkika på UL. Men spekulerar självklart hej vilt!! {#lang_emotions_cool}

Under grav. har jag fått mycket mindre hårväxt på benen: någon som upplevt samma sak och vad väntar ni/vad blev det? {#lang_emotions_tongue_out}

*** Liten kommer i juli! ***
  • Svar på tråden Mindre hår på benen under grav. - pojke el. flicka?
  • milli79

Upplevde att håren på benen växte mindre under förra graviditeten men däremot mer hår i ansiktet, blev en pojk.

• helene306

Första graviditeten: Mot slutet växte håren på benen knappt alls och jag tappade inget hår på huvudet. Tappade jättemycket hår efteråt och då minsann blev det grottmänniska på benen! Ut kom en kille.
    Andra graviditeten: Behövde knappt raka mig under armar eller ben. Tappade jättemycket hår på huvudet fram till v34, sen absolut ingenting! Nu har jag världens tjockaste kalufs Ut kom en tjej.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • LadyM

Hm inget att bygga statisitk på kanske, men när jag googlat runt så verkar det vara när man ska få en pojke! Om det nu finns något samband.. {#lang_emotions_tongue_out}

• camillas1985

Tyckte hårväxten minskade på fler ställen också. I början tappade jag jätte mycket hår från huvudet och nu inte mycket alls och det har varit samma sak under båda graviditeterna och jag har en pojke och väntar en till.

Isak 090201 BF 100724
  • Beia

Jag fick klart mindre hår på benen och det blev en flicka.

• Mimmi P

Jag fick mindre hår på benen både förra gången och den här, fick en pojke förra gången och väntar nu en flicka (enl två ul där de var 100% säkra). Jag har förövrigt mått mer eller mindre lika och magen ser lika ut, så jag tror inte riktigt på såna skrönor..

• Maria222

Jag har fått mindre hår på benen båda gångerna, och jag har fått och väntar pojke.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • MissEllie

Jag har blivit totalt luden, har knappt haft hår på benen tidigare men nu har jag på magen, i ansiktet, benhåret frodas etc Vi är 99% säkra på att det ska bli en pojk och vad har jag har hört så är det mindre hår med flickor, mer med pojkar pga testostoronet.

MEN det är ju myter som allting annat

• StorFia

Jag väntar en liten tös och behöver bara raka benen varannan månad!! {#lang_emotions_laughing} Sen säger de att man ska må illa om man väntar en tjej men jag har mått toppen hela tiden det enda jag lider av är återkommande lock i örat {#lang_emotions_undecided}...ganska skumt men men....

• LadyM
    StorFia skrev 2010-05-23 14:37:07 följande:
    Jag väntar en liten tös och behöver bara raka benen varannan månad!!  Sen säger de att man ska må illa om man väntar en tjej men jag har mått toppen hela tiden det enda jag lider av är återkommande lock i örat ...ganska skumt men men....
    Haha! Exakt som jag.... inga hår benen, inte mått illa och ständigt återkommande lock för örat. Skumt! {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Mindre hår på benen under grav. - pojke el. flicka?