• madicken78

Vad har man på en 1,5åring vid bad?

I sommar åker vi till Mallorca med vår lilla 1,5 åring.
    Vad har man på en sån liten i vattnet? Armringar finns väl inte till så små barn?

• Svar på tråden Vad har man på en 1,5åring vid bad?
  • MissLillan

Jo det finns. Annars så finns det ju badflytväst...

• Echidna

Jag tycker du ska ha en ordentlig baddräkt alt tunna byxor och tshirt, jag är säker på att det finns sånna där armringar och badringar som passar en sån liten människa. Kolla ellos odyl samt babyaffärer.

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • MissLillan
    Echidna skrev 2010-05-20 12:15:46 följande:
    Jag tycker du ska ha en ordentlig baddräkt alt tunna byxor och tshirt, jag är säker på att det finns sånna där armringar och badringar som passar en sån liten människa. Kolla ellos odyl samt babyaffärer.
    Ja eller om ni har nått badhus i närheten.
  • Me o Mike

Jo det finns såna armringar.. Tänkte själv köpa dom men struntade i det. En sån liten är ju ändå aldrig ensam i vattnet så du borde ju fungera som en livboj!

• Birgitta2

Vi hade armringar till våra små. Så det finns. Men - varning för övertro att dessa räddar liv! De måste alltid vara i direkt närhet till vuxna.

• madicken78
    Birgitta2 skrev 2010-05-20 12:32:10 följande:
    Vi hade armringar till våra små. Så det finns. Men - varning för övertro att dessa räddar liv! De måste alltid vara i direkt närhet till vuxna.
    Jo jag tänkte mest ha det som en extra säkerhetslina om jag eller min man, gud förbjude skulle råka tappa henne i vattnet!
  • Echidna
    Birgitta2 skrev 2010-05-20 12:32:10 följande:
    ja absolut, man kan inte tro att de funkar som en "riktig" flytanordning. Jag tar för givet att ts kommer att vara med sitt barn i poolen! Men de får barnet att känna sig lite säkrare och flyta lite iaf, men håller fullständigt med Birgitta2.
    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Shmone

Vi hade armringar på våran 1½åring förra sommarn men hon vågade inte vara i vattnet i vilket fall så dom blev inte testade många sekunder...

• Mrs Cykel

Vi hade armringar till vår 1,5-åring när vi var på Gran Canaria. Sen hade vi köpt en sådan badring också där man kan sitta inuti. Kan inte förklara, men det var alltså en badring för mindre barn. Trots både armringar och badring så lämnade vi henne aldrig längre bort än någon meter...

• madicken78

Måste förtydliga att vi aldrig någonsin kommer lämna henne i vattnet själv, utan jag vill mest ha en extra säkerhetslina för den millisekund det skulle ta för oss att få fatt i henne OM vi råkade tappa henne.

• Mrs Cykel
    madicken78 skrev 2010-05-20 13:13:29 följande:
    Måste förtydliga att vi aldrig någonsin kommer lämna henne i vattnet själv, utan jag vill mest ha en extra säkerhetslina för den millisekund det skulle ta för oss att få fatt i henne OM vi råkade tappa henne.
    Det förstod jag nästan, men tyckte att det var bra att skriva ändå.

Kolla in de där badringarna för småbarn. Vår lilla tjej tyckte att det var jättekul att kunna sitta själv på lite djupare vatten (när vi var bredvid).
  • lillvilda

på kroppen har vi haft på dom sån solskyddsdräkt som badkläder å sen har vi inte haft nått mer. De har varit utan flythjälpmedel vi har alltid hållt dom i armarna lr i famnen. De har gått själva i kanten av vattnet å har de ramlat där så har vi funnits precis intill och direkt plockat upp dom. Oftast märker de knappt själva att de kommit ner i vattnet. Jag vet inte hur små flytgrejor det finns men jag kan tänka mig att affärer som säljer barnsaker borde ha koll på det.

• UpsyDaisy

Jag har en baddräkt till min dotter med "inbyggd" flytanordning kring mittpartiet. Har dock inte provat den än.

Svar på tråden Vad har man på en 1,5åring vid bad?