vad ärmänniskans uppgift i kristendomen?
Kan någon besvara mig denna fråga vad människans uppgift är i kristendomen? Hittar inga bra svar och måste ha det till en skoluppgift!
Kan någon besvara mig denna fråga vad människans uppgift är i kristendomen? Hittar inga bra svar och måste ha det till en skoluppgift!
Människan har tillsammans med resten av skapelsen ytterst sett "uppdraget" att ära Gud genom sin existens. Sedan fick ju Adam ett uppdrag från Gud att förvalta jorden och ge djuren namn (dvs i princip att härska och vårda).
Den kristna församlingen har ju också fått i uppdrag att berätta om Gud för alla folk och lära dem att följa och älska Gud, den så kallade missionsbefallningen.
Tack så mycket! :) finns det ngt mer?
Människans uppgift är att följa Guds vila, och de 10 budorden.
Gud verkar vara en ödmjuk snubbe. Sätter en massa varelser på jorden för att bli prisad av dom
haha gud är god:P
då kanske någon kan ge 3 olika synsätt på bibeln när vi ändå är igång:P?
Att konvertera så många som möjligt oavsett om dessa är helgon eller rena rötägg! Och uteslutning är det nog ej heller någon fara för då det är mycket, mycket ovanligt i kristna sammanhang.
Jag hoppas du inte glömmer att skriva Källa:www.familjeliv.se/Forum-5-74/m52639530.html i slutet av din uppgift.
haha det gjorde jag faktiskt och blev trots det godkänd:D