• Tintene

Hör svullnad och dålig blodcirkulation ihop? Farligt för fostret???

E nu gravid i v 30 o  har fötter, vrister, underben svullnar varje dafg- även händerna något... På fötterna o benen kan jag dessutom få som vita små fläckar som försvinner när man masserar.

Nu e jag orolig att detta innebär dålig blodcirkulation o att d kan påverka fostret- dvs kanske även blodcirkulationen i livmodern el moderkakan?

Även då jag inte e gravid får jag lätt svullna fötter...

• Svar på tråden Hör svullnad och dålig blodcirkulation ihop? Farligt för fostret???
  • Anatha

Det är vanligt att man svullnar och samlar på sig vatten under graviditeten.

• Amazina

Man kan mycket lätt kontrollera blodflödet i placenta med ett ultraljud. Jag tycker du ska kräva ett sånt om du är orolig!
    Ödem under graviditeten kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning och vid havandeskapsförgiftning finns även risken för nedsatt blodflöde i placenta.
    Vet du om ditt blodtryck är normalt? Har du proteiner i urinen?

• Tintene
    Amazina skrev 2010-05-20 19:10:44 följande:
    Man kan mycket lätt kontrollera blodflödet i placenta med ett ultraljud. Jag tycker du ska kräva ett sånt om du är orolig! Ödem under graviditeten kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning och vid havandeskapsförgiftning finns även risken för nedsatt blodflöde i placenta. Vet du om ditt blodtryck är normalt? Har du proteiner i urinen?
    Blodtryck o urinprov har varit bra hittills...
Svar på tråden Hör svullnad och dålig blodcirkulation ihop? Farligt för fostret???