Inotyol??
Min lilla har på senaste tiden blivit röd på snippan. Kan jag smörja Inotyol på? ALltså inte innanför, bara på?
Min lilla har på senaste tiden blivit röd på snippan. Kan jag smörja Inotyol på? ALltså inte innanför, bara på?
Absolut det gör jag och det brukar räcka med en gång.
Man vet jo själv hur känsligt det är där nere, svider lätt .. vill inte att det ska henne..
Inotyol är helt klart den bästa salvan för röda rumpor. Har använt den till båda mina barn och den ger mest lindring. Funkar bra som förebyggande jag smörjer på ett ordentligt lager så skyddar salvan huden när det kommer mer i blöjan och det röda förvärras då inte.
Inotyol är jättemild och lindrar så att det svider mindre.
Det har jag gjort.
Hon kan be om det idag om det kliar elelr svider och nu är hon snart 3 år. Den går nu under namnet "snippsalvan"
Har använt den lika mycket för snippan som på rumpan.
Vi har också Inotyol som snippsalva (underbart ord ) både hemma på lilltjejen och på damerna på mitt jobb!
Den är överlägset bäst att få bort röd och irriterad hud. Den går att smörja med även innanför de yttre blygdläpparna utan problem...men såklart inte inne i själva snippan, men det kanske inte behövs förtydligas...
Jag använder inotyol varje dag på lillan, smörjer in henne efter badet på kvällen...hon har aldrig varit röd på rumpan.
Klart du kan. Den är oslagbar både på rumb och snippa.
Inotyl och lufta. BVC sa att jag skulle lufta så mycket om möjligt så vi luftade nästa jämt...det röda gick över jäättesnabbt