lapphund blandras. Finns det att få tag på??
Letar ihjäl mig men hittar ingenting.
Vill ha en lapphundsblandis men hittar bara renraser och nästan alla finns i norrland. Varför finns inte lapphundsblandisar i mellansverige? :(
några tips?
Letar ihjäl mig men hittar ingenting.
Vill ha en lapphundsblandis men hittar bara renraser och nästan alla finns i norrland. Varför finns inte lapphundsblandisar i mellansverige? :(
några tips?
*puff* Ingen? :(
varför just lapphundsblandis?
Uhm.. ja jag undrar också varför du vill ha just en blandras med lapphund i?
För att folk som äger dom är ansvarsfulla nog och inte slösa bort sina vackra hundar genom att blanda ut dom.
Varför vill du inte ha en renrasig lapphund? Det är nog lättare att få tag på.
Och varför bryr du dig inte om vilken ras den är blandad med?
Är man petig o bestämd med vilken typ av hund man vill ha får man ju vara beredd att åka en bit.
Varför lapp-blandis med inte renrasig?
Om det är blandras du vill ha, köp en blandras, vilken som.
Är det lapphund du vill ha, köp lapphund.
Klart jag bryr mig vad den är blandad med, men just nu försöker jag bara hitta en blandras över huvudtaget , för det verkar inte finnas.
för att :
1. Dom är oftast friskare än renraser
2. Dom är billigare
Vi har inte 10.000 att slänga ut bara sådär på en hund, men vill jättegärna ha en .
Och eftersom vi så gärna vill ha en lapphund , dels för att dom är förbannat fina och dels för att dom är bra hundar , så är det ju smart att leta efter en blandras med lapphund i. Är inte helt hundra på vilka raser vi vill att blandisen ska innehålla, men det får man ju ta efter hand man hittar några överhuvudtaget.
Just nu försöker vi mest HITTA!