• lillsnurpan

Hur många barnskor vår och sommarskor har ditt barn?

Har ett par foppatofflor, heltäckande kängor, sandaler öppna upptill hello kitty. Igår köpte jag ett par skor öppna lite på sidan samt därbak rem därfram och därbak. De kosta 100 kr. Nu tycker min man att det var lite onödigt med ett par öppna skor till, det var ju heltäckande fina skor som de skulle ha när vi åker bort, och så får de ha hello kitty skorna när vi åker bort också, och så trycker han att de kan ha fopatofflor på dagis den lilla tid de kommer att vara där innan syskonet kommer snart! Vad tycker ni, hur gör ni?

• Svar på tråden Hur många barnskor vår och sommarskor har ditt barn?
  • Candra

Förstår inte riktigt frågan, men om barnet inte har några skor som passar till dagis så skaffa ett par billiga gympaskor då.
    Min dotter går visserligen inte på dagis, men hon har två par som hon använder, ett par gympaskor och ett par tunna, vet inte vad man kallar den sorten.. Hon ska även få sandaler, men det är allt.
    Nu är hon ju bara 10 mån, men märker vi att det behövs fler så är det väl bara att skaffa. Foppatofflor känns inte speciellt lekvänligt.

• Avelyn

Våra barn får ett par "gympaskor", ett par sandaler och ett par gummistövlar. Känner inget behov av fler.

• La Lola
    Avelyn skrev 2010-05-21 07:31:59 följande:
    Våra barn får ett par "gympaskor", ett par sandaler och ett par gummistövlar. Känner inget behov av fler.
    Som här då fast vi kör med tygskor istället för sandaler.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • BlommyNess12

Ett par vårvinterkängor, gummistövlar ett par fodrade och ett par ofodrade, ett par gympaskor, ett par sandaler med täckt tå.

• lillsnurpan

Är 5 par skor för mycket: 1 par basketkängor till dagis, gympaskor/basketkängor hemma till fint, foppatofflor, sandal till fint, sandal till dagis. Eller vad tycker ni bör jag lämna tillbaka skor som är öppna på sidorna, knäppning fram och baktill, använder man verkligen 5 par sommarskor, som man sliter ut??

Vad gör ni av alla urväxta barnskor, skänker eller säljer ni dem, sparar?

• Avelyn
    lillsnurpan skrev 2010-05-21 09:21:43 följande:
    Är 5 par skor för mycket: 1 par basketkängor till dagis, gympaskor/basketkängor hemma till fint, foppatofflor, sandal till fint, sandal till dagis. Eller vad tycker ni bör jag lämna tillbaka skor som är öppna på sidorna, knäppning fram och baktill, använder man verkligen 5 par sommarskor, som man sliter ut?? Vad gör ni av alla urväxta barnskor, skänker eller säljer ni dem, sparar?
    Du avgör själv vad som är för mkt. Kanske du aktivt byter skor på barnet så att alla fem nyttjas

Urvuxna skor i bra skick skänker jag bort. Slitna skor slänger jag direkt. Första skorna däremot tycker jag det kan vara kul att spara. 
  • sarsparis

Min 2 åring har ett par kavatskor i skinn som är bra vår och höst, dock lite varma när det är 20 grader. Han har även ett par gympadojor, ett par gummistövlar, ett par converse (som han bara har hemma) och ett par foppatofflor. Tror inte det blir några andra sandaler i år. Förra året hade vi kavatsandaler och de användes knappt, sonen hade nästan bara foppafofflorna på sig.

• Mylla

Liv har 2 par gummistövlar, nya, till dagis och hemma
    2 par gympaskor (ärvt ett par från brorsan)
    2 par tygskor (ärvt ett par, jag köper nya för att de gamla inte är så snygga)
    2 par sandaler (med tå och utan, tyckte visst att hon behövde båda {#lang_emotions_dreamer})
    foppatofflor(sen förra året)

Karl har
    1 par gympaskor
    1 par tygskor
    2 par gummistövlar
    foppatofflor (kvar sedan förra året)
    sandaler

Mina barn har inga finskor. Det köper jag om det skulle behövas.

• AW76

Mina barn har just nu 1 par gympaskor och 1 par Kavat-sandaler var. Men jag tänker åtminstone komplettera med 1 par öppna sandaler åt dem också. Sen så kommer jag behöva köpa nya Kavat (eller annat märke med stängd tå) till dottern för de hon har nu har hon ärvt av storebror och de är på gränsen.

Och sen kanske det blir foppatofflor också. Så en 3-4 olika skor kommer de att ha + gummistövlar förstås. 5 skor kanske är att ta i ja.. men 100 kr var ju inte så mycket..

Själv har jag en förmåga att handla tröjor/t-shirts till barnen i överflöd. Tycker det finns så mycket fint. Sen att de kanske inte behöver varenda tröja är en annan sak..{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Hur många barnskor vår och sommarskor har ditt barn?