• J L86

Kan jag vara gravid trotts pco och läkarna sakt jag inte kan få barn??

hej.
    fått diagnosen pco och så har jag en del övervikt som gjort att min mens strulat. ja rent av slutat att ha äl.

men testat med att äta munkpeppar ett tag och det säger dom ska hjälpa oss med pco.

nu till min fråga, jag har några dagar kännt mig öm runt bröstvårtorna och runt om. men inte själva bröstet. och sen har jag halsbränna/smått illamående. kan detta vara ett grav symtom trotts pco och läkarna inte tro på grav för min del?

nyfiken om några som läkarna sakt inte kan få barn som blivit gravida ändå!?
    ge mig hopp-.... =)

• Svar på tråden Kan jag vara gravid trotts pco och läkarna sakt jag inte kan få barn??
  • alkemi

Jag vet en som var i liknande situation som du :) hon trodde hon va sjuk några veckor innan hon testade sig :)

Man måste vara vaken för att göra verklighet av sina drömmar
  • alskdldskjf

Jag har PCO och är mycket överviktig och jag har blivit gravid av mig själv efter 12 års omöjlighet att bli gravid.

Testa dig så vet du sen.

Lycka till.

• frukarlssonn

Man har ju hört de mest fantastiska historier så det låter abs inte som en omöjlighet. testa vet ja

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • J L86

Okej, ni ger mig hopp. =) Jag ska köpa ett test snart .

• frukarlssonn

Berätta gärna hur det går Håller tummarna!!

• Mamma till V och E

Jag har PCO-S och väntar nu mitt andra barn. Har aldrig fått någon behandling utan det har gått bra att bli gravid ändå.

• J L86
    Mamma till V och E skrev 2010-05-21 08:06:22 följande:
    Jag har PCO-S och väntar nu mitt andra barn. Har aldrig fått någon behandling utan det har gått bra att bli gravid ändå.
    Okej, men vi kan ju ha olika problem. vissa lindrigare pco och så. Jag har ingen äl och ingen egen mens.... Hur kan jag då bli gravid??? haha
  • frukarlssonn
    J L86 skrev 2010-05-21 08:11:28 följande:
    Okej, men vi kan ju ha olika problem. vissa lindrigare pco och så. Jag har ingen äl och ingen egen mens.... Hur kan jag då bli gravid??? haha
    Förhoppningsvis har du haft en spontan äl som ni lyckats pricka in
  • J L86
    Marinero skrev 2010-05-21 08:26:48 följande:
    Förhoppningsvis har du haft en spontan äl som ni lyckats pricka in
    Ja kanske det--.- Uch vad jag blir nervös
  • tuzzla

Jag har PCO-S  -  och TRE barn!! För mig är det normalt att blöda kanske var tredje månad eller så, men jag har förstått att det ändå inte är säkert att jag har ägglossning före alla blödningar.

På något vis har vi lyckats pricka in dom ägglossningar jag ändå haft, och har således tre barn som resultat!
    (faktiskt 2 missfall också!!)
    Helt amazing egentligen! 
    Jag fick veta redan -92 att jag hade låg äggproduktion, men då gjordes ingen vidare utredning. Gissar att PCO inte var så känt än kanske. Jag var bara 17 också, så jag var inte i det läget att det kändes särskilt viktigt. Fick iaf besked att det kunde bli problem den dag jag ville ha barn.
    Mina oregelbundna blödningar fortsatte, men -96 insåg vi att jag var gravid.
    -98 hamnade jag hos en privatgynekolog, tack vare en duktig hudläkare som remitterade mig dit (stora problem med acne). Han ställde snabbt diagnosen PCO och blev mkt förvånad att jag hade ett barn.
    Han sa klart och tydligt att jag inte skulle hoppas på samma tur igen om jag ville ha flera barn.
    -99 ville vi utöka familjen och jag tog då kontakt med samme gyn. igen. Jag fick någon form av tabletter som skulle starta en blödning, och utifrån den skulle jag sedan hormonbehandlas. 
    Någon blödning fick jag aldrig, så till slut ringde jag och frågade hur länge man egentligen skulle vänta på den.
    Sköterskan bad mig ta ett graviditetstest, och det var positivt!!
    Barn nr 2 var på väg - återigen utan hjälp!
    Sedan hände ingenting. Jag åt p-piller i några år för att hålla acnen under kontroll, men blev till slut så nedstämd av dem att jag bestämde mig för att sluta.
    2 år efter att jag slutat med pillren började jag känna mig gravid igen, och mycket riktigt! Sladdisen var ett faktum!!
    Efter det blev jag gravid tätt två gånger. När sladdisen var bara 4 månader (mkt tidigt missfall) och sen igen när han var 8 månader (ngt senare missfall).
    Tilläggas kanske bör att jag inte har viktproblem, men precis alla andra klassiska PCO-S-bekymmer...
    SÅ, visst kan du vara gravid!!
    Testa så vet du!
Svar på tråden Kan jag vara gravid trotts pco och läkarna sakt jag inte kan få barn??