• MarieHJ

2 åring som bara "låtsas" gå på pottan.

Har nu försökt att få dottern att gå på pottan minst en gång varje dag. Ibland ropar hon: "Måste kissa pottan!!" Då springer jag och hämtar den och sätter henne där. Det brukar sluta med att hon gör ett kissljud med munnen:"kissssss" och säger:"fädig!". Sedan ställer hon sig upp utan blöjan går iväg en stund och kissar på golvet.. Alltid samma visa.
    Kan det vara så att hon inte vet hur man kontrollerar kissandet? Hon kanske inte vet riktigt hur man slappnar av och kissar?
    Har någon vart med om liknande och hur ska jag göra det bättre? För hon fattar att man ska göra sina behov på pottan.

• Svar på tråden 2 åring som bara "låtsas" gå på pottan.
  • Birgitta2

Hon är nog inte mogen än. Men det är ju jättebra att träna. Så småningom kommer hon på tekniken. Du skulle kunna sätta på blöja mellan pottbesöken, men det är ju något du själv måste avgöra.

• Sencha

Hon kanske bara leker?
    Vår snart tvååring gör båda delar. Dels säger han ibland till och vill gå på toa. Dels leker han ibland att han gör det.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • sara1981

Sådär gör min tvååring också. Springer utan blöja fram och tillbaka till pottan och tycker det är jättekul, sen en minut senare så kissar han på golvet...

Amilia 2006 Max 2008
  • MarieHJ
    sara1981 skrev 2010-05-21 13:10:18 följande:
    Sådär gör min tvååring också. Springer utan blöja fram och tillbaka till pottan och tycker det är jättekul, sen en minut senare så kissar han på golvet...
    Ja, exakt så gör min dotter med. Hon torkar sig tom efter varje gång^^

Därför kan det bli lite svårt att sätta på blöja imellan varje gång hon ska gå för då hade jag fått byta blöjor lite väl ofta. Sedan är det ganska lätt att torka upp lite kiss.

Men det är nog som ni säger, tids nog kommer det..
Svar på tråden 2 åring som bara "låtsas" gå på pottan.