• anouk86

Tips på semesteraktiviteter som Gravid?

{#lang_emotions_sunny}Hej hopp.
    Nu närmar sig både semestertider och BF. Jag är beräknad till 14/8 med första knodden. Har semester hela Juli månad och kommer därefter stanna hemma tills det är dags.

Nu undrar jag om ni har några tips på bra gravidvänliga aktiviteter i sommar för en Preggosurie som jag själv? :) Man orkar ju inte med hur mycket som helst längre till exempel...

Finns det några att-tänka-på-saker också? Som att ha med sig journalen om man lämnar länet eller vad som gäller om man lämnar landet?

[Bor i Skåne btw] Tacksam för svar{#lang_emotions_tongue_out}
  • Svar på tråden Tips på semesteraktiviteter som Gravid?
  • längtar och väntar

Jag är höggravid nu och orkar knappt göra någonting, mer än att sitta i trädgården och njuta när det är fint väder. Så planera inte för mycket..

Ha alltid journalen med dig om du är långt hemifrån och kanske bb-väskan också!
    Lämna landet hade jag inte gjort då försäkringarna slutar gälla om något skulle hända!
  • anouk86
    längtar och väntar skrev 2010-05-21 14:11:05 följande:
    Jag är höggravid nu och orkar knappt göra någonting, mer än att sitta i trädgården och njuta när det är fint väder. Så planera inte för mycket.. Ha alltid journalen med dig om du är långt hemifrån och kanske bb-väskan också! Lämna landet hade jag inte gjort då försäkringarna slutar gälla om något skulle hända!
    Nej det är ju klart.. Fast hade int tänkt åka på ngn charter direkt. Utan isf bara med tåget över bron till Danmark över dan typ.
  • längtar och väntar
    anouk86 skrev 2010-05-21 14:15:18 följande:
    Nej det är ju klart.. Fast hade int tänkt åka på ngn charter direkt. Utan isf bara med tåget över bron till Danmark över dan typ.
    Ja, då hinner du ju hem igen, men som sagt ha alltid med din journal. Sen vet jag nu att jag inte skulle orka åka till Köpenhamn eftersom jag går i snigelfart och får ont och sammandragningar om jag går minsta lilla för snabbt. Jag skulle nog inte njuta av en heldag i Köpenhamn.
  • parvati

Det beror väl lite på vad du orkar och hur länge du vill sitta i bil\tåg men vandrarhemsemester eller bo i stuga, lite kulturella utflykter, teater, restaurangbesök. Det finns många fina ställen i Sverige så det är ju bara att välja.

• anouk86
    längtar och väntar skrev 2010-05-21 14:17:11 följande:
    Ja, då hinner du ju hem igen, men som sagt ha alltid med din journal. Sen vet jag nu att jag inte skulle orka åka till Köpenhamn eftersom jag går i snigelfart och får ont och sammandragningar om jag går minsta lilla för snabbt. Jag skulle nog inte njuta av en heldag i Köpenhamn.
    Ja det får man ju självklart se då, hur man mår. ;) Ville mest bara ha lite tips på hur man kan roa sig i (förhoppningsvis värmen) i sommar...
  • anouk86

Jag puffar tråden samtidigt som jag kan passa på att tipsa om en grej jag hittat;

På Smögens Havsbad på västkusten erbjuder de ett helgpaket med spa och profylaxkurser! Helt perfekt kombination av avkoppling och förberedelse, tycker jag:) Fast riktigt riktigt dyrt dock=/

www.annasprofylax.se/1822

Liknande tips ngn?

• parvati

Man kan gå på spa eller vara på spa en hel helg. Ofta har spaanläggningar blivande mamma-behandlingar. Sedan kan det ju vara skönt med lite romatik bara för paret innan barnet kommer. Varbergs spa är jättefint och är ju inte så långt från dig. Men det är ju relativt dyrt.

• anouk86
    parvati skrev 2010-05-23 11:35:00 följande:
    Man kan gå på spa eller vara på spa en hel helg. Ofta har spaanläggningar blivande mamma-behandlingar. Sedan kan det ju vara skönt med lite romatik bara för paret innan barnet kommer. Varbergs spa är jättefint och är ju inte så långt från dig. Men det är ju relativt dyrt.
    Ja det är ju tyvärr väldigt dyrt=( Hittade en anläggning som hade profylaxpaket. det gick på över 1800.-/pp och det var bara profylaxen!=( sen fick man lägga till övernattningen
Svar på tråden Tips på semesteraktiviteter som Gravid?