• Carmen1

Förvaring av mjukisdjur i barnrum

Hej!

Är det ngn som har tips på bra förvaring av alla dessa mjukisdjur som barnen har i sitt rum. Nu är alla djuren inslängda i ett barntält, men tältet tar för stor plars tycker jag och ska snart plockas ner.
    Funderar på en gammal stor tvättkorg?
    Finns det andra idéer?
    Ska tillägga att vi har inrett i gammal stil, vitt trägolv, vit och grårandiga tapeter. Vill alltså inte ha in ngn plast eller färgstarka saker...
  • Svar på tråden Förvaring av mjukisdjur i barnrum
  • Stor mamma

nät man hänger upp i taket, finns på ikea har jag för mig tyckte jag såg nått liknande där när vi var där i våras

• Golvmoppen

Köpte på Åhlens en tub el vad man ska kalla det. Tror egentligen det är en typ av tvättkorg/påse. Står på golvet o så rakt upp ca 1m och 30-40cm i diameter. Är i tyg och är hel och har helt lock m dragkedja. Tar inte så mkt plats o så blir mjukdjuren inte så dammiga.

• Koloraturell

Vi har ett rör man hänger upp i taket där det är hål i olika avdelningar. Djuren blir dammiga men åtminstonde inte från golvdamm.

• astalacasta

I en stor låda under sängen.

• spuff

Det beror på hur många djur, men min dotter har massor och jag lyckades hitta en ganska stor, gammal docksäng. Jättefin och högre och bredare än någon annan docksäng jag sett, den är kanske från 40-talet. Där bor alla hennes djur...iaf när jag har städat.

• marjas

Vi har dotterns leksaker och gosedjur i korgar som är ganska stora, ca 60x30cm.
    Nu är vår tjej inte så gammal så hon har inte hunnit samla på sig så mycket än, så det kanske blir svårare med förvaringen senare. Jag är inte heller så förtjust i plastbackar i skrikiga färger.

• stinalottalarsson

Jag ska ta min farmors gamla tallrikshylla och använda som förvaring till gosedjur och böcker, precis som på bilden här ovan. Om du har lite gammal stil så kanske du gillar det också! Jag har inte gammal stil överlag utan gillar att blanda nytt med gammalt...Har du ingen farmor att sno av kan man nog hitta en hylla på loppis för en hundring...(har man extremt många gosedjur som barnet inte kan vara utan så kan man ju köpa två hyllor...)
    Om inte bildlänken funkar så skickar jag även med sidlänken...
    http://www.oliverfurniture.dk/
  • Freiya

vi har lite färger i barnrummet, rpsa och limegrönt, så det passar inte in så som du vill ha det, kanske, men vi har en såndär nättub från ikea där gosedjuren ligger. sen så har jag satt upp de finaste nallarna, typ från SIA och så, på gardinstången.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Liten måne

Jag använder ett gammalt tråg och en fin korg som förvaringsplatser. När antalet gosedjur överstiger en rimlig mängd (vilket det ofta gör eftersom farmor äger ett tivoli) så går jag och dottern igenom vad hon verkligen tycker om och använder och resten ger vi till dagis (där hon helt enkelt ändå får användning för dom). Och gosedjur är ju lite av en förbrukningsvara så på dagis uppskattas det verkligen ;)

• Ramnelia

en gammal koffert eller stora reväskor, dom är ju fina som dom är eller om man vill måla om dom :)

BF 2011-01-11
  • Ann Lee

Vi har en spånkoffert/kista till gosedjuren. Det var mina föräldrar som köpte den till mig på loppis när jag var barn och vi målade den då rosa. Nu har min son den och jag har målat den vit. Håll utkik på loppis.
    En brudkista kan ju också fungera, vissa brukar inte gå på mer än några hundralappar på loppis eller blocket. Kan ju målas i valfri färg.

Svar på tråden Förvaring av mjukisdjur i barnrum