• Mummy

Skulle du kunna flytta till ett hus där någon blivit mördad?

Var och kollade in ett bostadsområde igår där ett par hus fanns till salu. Enkel googlesökning visade att en person förmodligen blivit mördad i ett av husen. För min del gick huset bort direkt! Hur skulle ni känna? Skulle ni kunna flytta in i ett hus där någon förmodligen blivit mördad?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna flytta till ett hus där någon blivit mördad?
  • Kazeer

Annat: Jag vet faktiskt inte.

Vi funderade på att köpa ett hus, där den förre ägaren hade begått självmord ... men det huset föll bort av andra orsaker.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Maggis

Jag vet inte men förmodligen inte. Tycker det känns lite läskigt.

//Maggis
  • Mornie Alantie

Ja, så länge personen inte mördades av ett agressivt gäng som bor kvar i området.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • M2003

Vi tittade på ett hus/gård på landet, ordentligt seriösa, innan vi fick veta att den förra ägaren blivit mördad på gården. Kvarlevorna hade bara delvis hittats. Kan bara säga att jag aldrig med den vetskapen skulle ha köpt gården. Jag skulle aldrig ha kunnat känna någon trygghet där och säkerligen finns det andar på sådana ställen....kanske osaliga!

• Eisa

Ja det kan ha hänt i min nuvarande lägenhet... Men det skiter väl jag i. Nya tider nu!

• Jazza

Så länge det inte är huset som mördat personen, så är det skitsamma för mig.

Ät gul snö, har du tur är det öl!
  • 060810

Jag bodde i den lägenheten där Högsby-mordet inträffade. (en kille som blev hedersmördad).
    Jag bodde där innan det hände (inte så lång tid innan) men fy fan att se de bilderna på tv när de visade bilder från min gamla lägenhet.

Jag skulle aldrig kunna bo där någon blivit mördad om jag visste om att det hänt..

• Eisa
    060810 skrev 2010-05-21 18:40:49 följande:
    Jag bodde i den lägenheten där Högsby-mordet inträffade. (en kille som blev hedersmördad).Jag bodde där innan det hände (inte så lång tid innan) men fy fan att se de bilderna på tv när de visade bilder från min gamla lägenhet.Jag skulle aldrig kunna bo där någon blivit mördad om jag visste om att det hänt..
    Å fy vad äckligt att se sånt från sin gamla lägenhet! Blä!

Ibland undrar jag om jag fick denna lägenhet så lätt just för att ett oklart dödsfall hade skett här... för tvåorna i detta hus brukar gå åt väldigt snabbt sa de... Tur för mig, ingen som spökar här vad jag vet.
Svar på tråden Skulle du kunna flytta till ett hus där någon blivit mördad?