• Las vacaciones de amor

Få bort dålig lukt ur avlopp?

Vi ska göra om badrummet till sommaren men jag skulle vilja hitta en tillfällig lösning till den äckliga lukten som kommer ur duschavloppet. Jag tycker att det luktar fukt och mögel, finns det något effektivt som tar bort lukten?

Det luktar inte hela tiden, det blir värre efter man duschat. Jag har testat att hälla i klorin, såpa och annat som kan tänkas ta bort lukten en stund. Vi besiktade huset när vi flyttade in, enligt besiktningsmannen är det inte mögel där i badrummet men han tyckte ändå att badrummet gjort sitt.

Så har någon nåt tips att dela med sig av? Det skulle vara jättesnällt.

• Svar på tråden Få bort dålig lukt ur avlopp?
  • Weezy

rensa avloppet och ta loss alla delar som kan och spola med slan i toan du blir förvånad vad som sitter i rör och andra plastbitar.. men håll andan!..

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • Blitz

rensa de värsta o kör me propplösare. Om man nu kan göra de i ditt avlopp.. Men andas för guds skull inte in ångorna {#lang_emotions_throwup}

• Snigelkotten

Vi har samma problem här. Luktar FAN efter att man duschat på morgonen, men luktar typ inget sen på kvällen.

Vi bor i ett hus byggt 49 med alla gamla rör kvar, och vi tror att problemet endast kan lösas genom att byta alla rör, brunnar och sådant. Men jag vet inte.

Har du gamla gjutjärnsrör så var försiktig med propplösare och sånt, det kan skada.

Svar på tråden Få bort dålig lukt ur avlopp?