• ramone1

ni som tränar lite hemma!cirka 136 kalorier/dag

hej!
    jag har skrivit en tråd här om de som hoppar hopprep varje, men det verkar vara ganska sällsynt.
    då undrar jag istället, är det någon som läser detta nu som tränar lite hemma varje dag, men obs, bara cirka 136 kalorier eller runt där omkring.  det är så att jag hoppar 500 hopp med hopprepet varje dag vilket är cirka 136 kalorier och undrar om det har hjälp er någonting med att gå ner i vikt.

tacksam för svar

• Svar på tråden ni som tränar lite hemma!cirka 136 kalorier/dag
  • bepoe

Tja, det är ju matematik det där. Bränner du 135 kcal i fett så har du bränt runt 20 g fettvävnad. Om man räknar på att fettvävnad har ca 7kcal/g. 

(Rent fett är ju 9kcal/g, men här finns ju lite vävnadsvätska också)

Men det är ju bra för konditionen!

• nostalgi

Klart det är bra att hoppa rep! Men kom ihåg, omm du hoppar 500 hopp/ dag, då byggar du muskalr, och det väger mera än "fett", men är så mycket snyggare. Så går du inte ner en massa, då ändrar din kropp sig, och blir fastare, och "hårdare".

• ramone1
    nostalgi skrev 2010-05-21 20:44:56 följande:
    Klart det är bra att hoppa rep! Men kom ihåg, omm du hoppar 500 hopp/ dag, då byggar du muskalr, och det väger mera än "fett", men är så mycket snyggare. Så går du inte ner en massa, då ändrar din kropp sig, och blir fastare, och "hårdare".
    jag går på diet oxå som man antagligen kommer gå ner på. och då när ja hoppar blir det som du säger.. är nog bra ändå
  • ramone1
    nostalgi skrev 2010-05-21 20:44:56 följande:
    menar du att fettet på min mage o tex mina kärlekshandtag blir inte mindre?
  • Vangla

Jag kör förvisso inte ren konventionell träning, men man får inte glömma bort att hushållssysslor också är en form av träning.

Dammsuga, damma, skura golv, tvätta badrum m.m vilket jag gör nästan dagligen. Dessa sysslor gör att jag förbränner mer än 136 kcl. 
Svar på tråden ni som tränar lite hemma!cirka 136 kalorier/dag