Mamma tar för givet att jag ska hjälpa henne!
Min mamma reser utomlands en gång om året och är borta under en månad varje gång. Nu har hon rest igen och jag börjar bli så trött på att hon tar för givet att jag ska hjälpa henne att ta in post och vattna blommor! Hon frågade inte ens i år utan bara sa att jag skulle åka dit två gånger i veckan.
Den här veckan har jag bara varit hem till dom en gång och tagit in posten än så länge, dels för att vi inte har haft tillräckligt med bensin i bilen för att ta oss dit (det är ca 4 mil tur o retur o jag behöver kunna ta mig till skolan också) och sen har jag haft annat för mig.
Nu har hon smsat tre dagar i rad och frågat ifall jag har varit hem till dom och tagit in posten än, och när jag har sagt som det är att jag inte har gjort det än så svarade hon "men du lovade ju att ta in posten två gånger i veckan, nu får du faktiskt lov att göra det också!". Jag har egentligen inte lovat henne ett dugg då hon som sagt bara tog för givet att jag skulle hjälpa henne.
Men om jag nu ska hjälpa henne med det så kunde hon ju åtminstone ge mig bensinpengar, för jag får ju faktiskt åka extra in till staden hon bor i för att hjälpa henne! Jag studerar och min sambo är arbetslös så vi får ju inte överdrivet med pengar varje månad heller.
Nästa år så tänker jag säga att jag inte kan hjälpa till. Hon kommer säkert bli jättesur för för hennes del är ju detta en småsak som jag borde kunna ställa upp med, men för mig blir det svindyrt med alla resor fram o tillbaks flera gånger i veckan.
Och hon har grannar som hon är ganska bra vän med, så jag förstår inte varför hon inte bara kan fråga dom ifall dom kan hjälpa henne medan hon är borta.
Är jag taskig som inte vill ställa upp med det här längre?