• hemlis

Feber i över en vecka

Hej!

Har en liten kille som fyller 3 år i juli, han har haft feber i 9 dagar nu, 38-39 grader.
    Han är snorig och hostig men retaltivt pigg ändå.
    Vi har varit hos läkarn 2 ggr i veckan, de har tagit halsprov, sänkan och kolla öron och de säger att de tyder på en virusinfektion.

Igår när vi var där igen hade han bara 4 i snabbsänka, den hade gått ner från 10.
    Men de tog näsodling och urinprov som vi ska vänta på svar från.

Jag har tre barn och har aldrig varit med om att någon av de haft feber så här länge, man blir lite nojjig och orolig.
    Tänker alltid på massa farliga sjukdomar!

Någon annan som varit med om att de haft feber så länge?

• Svar på tråden Feber i över en vecka
  • Muffinsmamman

Vad sa doktorn? kan ju vara ngt rackarns virus för jag har för mig att det är när det blir "infektion" som det sänkan (crp) stiger.... rätta mig någon om jag har fel! :)
    Krya på er!

• hemlis

Hej!

Läkarn tror forfarande på virus, eftersom sänkan är jättelåg, 4 sa han, de ska ha under 10.
    Det är nog ett rackarns vrus och riktigt envist!

Iadg tycker jag han är mer hängig och vill gärna sitta och ligga, stackarn!
    Men så fort han har fått Alvedon så fösvinner febern helt och hållet och ganska många timmar också..
    Så vi får väl köra på det ett tag till.

Usch, varje gång den stiger igen får jag ont i magen

• sleepygrodis

Ja, min lilla tjej hade runt 40 graders feber i sex dagar och något lägre sedan i två dagar. Riktigt jobbigt var det. Det var virus hon hade. Till oss sa läkaren på barnakuten att febern inte kommer att sjunka om hon får i sig för lite vätska, så när vi på sjätte dagen var jättenoga med att ge massor att dricka sjönk febern. Vi hade försökt ge mycket vätska innan också, men kämpade mer när vi fick order om det. Många glas saft fick det bli... Innan det varvade vi ipren och alvedon för att få ner febern.

Hoppas att er kille mår bättre snart!

• hemlis

Hej!

Så skönt att höra att det finns fler! Han hade lite över 39 grader i förrgår, sedan har det legat mellan 37,3 (med alvedon) upp till 38,6, så hoppas hoppas det är på väg åt rätt håll!
    Han äter iallfall gärna välling och jag kollar att han kissar flera ggr om dagen.
    Men jag ska tänka på det du säger, i morgon ska jag försöka hälla i honom massor

Tack för att du svarade

• Muffinsmamman

Hoppas att det snart vänder för er! När barnen är sjuka "finns inga regler" om saft och glass, det är bara att få i dem så mycket vätska man kan, och det brukar vara lite lättare att få i dryck/glass med febernedsättande i kroppen. Krya på er igen!

Var glad att han gillar välling, vi har ett "grötbarn" som vägrat flaska sen h*n var liten!

• hemlis

Tack! Idag har inte tempen stigit över 37,9 peppar peppar! Jag hoppas så att det går åt rätt håll nu, efter feber i 10 dagar.

Svar på tråden Feber i över en vecka