Kommer hon ta bröstet efter flaska?
Har en dotter som är en vecka. Min bröstproduktion har inte kommit igång än så efter att hon har fått ligga vid bröstet ett tag (max en timma) ger vi henne ersättning enligt BVC's instruktioner. Hon ligger fortfarande 200 g från sin födselvikt eftersom vi inte fattade att hon inte fick i sig något i början, så prio ett är att få upp hennes vikt. Jag pumar även så ofta jag kan för att få igång mjölken.
Grejen är bara att det känns så frustrerande att koppmata henne. Hur mycket som helst kommer utanför (och man vet ju inte exakt hur mycket hon får i sig) och det tar jättelång tid (70 ml kan ta 1.5 h om hon lyckas hålla sig vaken) och det känns inte alls bra. Om jag ammar först i ca 40 min - 1 h och hon sedan koppmatas har en måltid sällan tagit under två timmar.
Jag undrar nu vad ni har för erfaranhet av att byta över till flaska (en sådan som ska likna bröstet så mycket som möjligt) när det gäller att fortfarande kunna amma sedan? Har ditt barn slutat ta bröstet när flaska introducerats eller har det gått bra ändå?
Tacksam för svar!