• Anonym

Köper folk begagnade leksaker??

Som rubriken lyder, köper folk begagnade leksaker på exempelvis blocket?
    Skulle behöva ha in pengar och har mycket leksaker att sälja.
    Men är inte så jätte sugen att hämta in allt detta från förråden och sortera och fixa o greja om det ändå kommer vara omöjligt att sälja.

Så vad tror ni?

• Svar på tråden Köper folk begagnade leksaker??
  • mina1

Ja!!! Varför betala massor för tex uteleksaker som ändå pajar efter ett kort tag. Begagnat är toppen.

• Idun

Det tror jag absolut. Jag gör det iallafall. 

• Anonym

Det är allt möjligt. Från bebisleksaker till tåg och tågbana från ikea...leksaksmat..ja allt möjligt.

Hur ska man lägga ut då? I små paket med olika saker eller hur gör man?

• Idun

Ett alternativ är väl att fotografera allt i en eller några bilder, skriv vad ni har och att man kan höra av sig så kan ni skapa paketpris beroende på vad man vill ha?

• Guld gossarnas Super Mamma

Du kan sortera i olika högar och då sätta ett paket pris på varje hög,tex Tåg mm i en,bilar i ett annat,all maten mm i ett,skriv sen nummer 1,2,3 osv på paketet och sen skriver du summan för varje i annonsen.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Anonym

Tack så jätte mycket för tips :) Det ska jag absolut göra!

• NilleMilleTjejen

Tradera är oxå bra, jag säljer själv mycket där. leksaker kan ju vara skrymmande och väger en del, men med schenker är det överkommliga frakpriser, posten blir lite dyrt, för att man ska vilja bjuda på det.

• Anonym

Jag handlar nästan alla leksaker begagnade!

Om du bor i en hyfsat stor stad och du har mycket leksaker/barnprylar skulle jag rekommendera att du slår i hop dig med några kompisar eller grannar och ordnar ett litet uteloppis på gården eller vid garaget. Sätt en liten annons i lokaltidningen och en annons på blocket (under barnprylar) så ska jag lova att det kommer folk en lördag eller söndag! På blocket söker man ofta efter något bestämt så tänk på att skriv ut namnet på det du har (trehjuling, cykel, gunga etc)

Lycka till!

• wonderchild

Undrar lite hur det har gått för dig TS? Har du sålt något?

Jag köper mycket begagnade leksaker till mina killar. Det blir mycket LEGO, delar till tåg- eller bilbanan som dom redan har, uteleksaker, har t.o.m köpt en kanonfin gunga+klätterställning som jag ställt upp hos mina föräldrar som har stor tomt.
    Däremot babyleksaker skulle jag inte köpa, känns lite motigt att köpa tuggleksaker o mjukisdjur som någon annans bebis har ätit, sugit, tuggat på Men det är ju bara min åsikt!
    Give the dangerous bitch her chocolate
  • Anonym (Kajsa)

O ja!
    Jättebra att kunna köpa begagnat. Ta tydliga och bra foton på grejerna och sätt inte för högt pris. Kolla runt lite först så ser du vad andra brukar ta för liknande saker. 

• Anonym (Kajsa)

På Facebook brukar man kunna hitta lokala loppissajter där man lägger ut grejer gratis. Bra att kunna sälja i närområdet så folk kan komma och hämta och man slipper skicka.

• biologic

Javisst! Finns ju loppisar som man kan boka in sig på också, då får man iväg fler grejer på en gång.

• Puolukka

Kolla på Facebook om det finns en köp och sälj-sida för din stad. Vi bor i en liten by men här säljs både leksaker, kläder och annat hejvilt. Då vet man också att sakerna finns i närheten. På blocket letar jag aldrig efter saker längre.

• Puolukka

Haha oj, såg att tråden startades 2010. Då kanske det har löst sig reda, hehe.

• Anonym (q)
    Anonym skrev 2010-05-22 17:08:27 följande:
    Tack så jätte mycket för tips :) Det ska jag absolut göra!

Ett tips är kolla på fb efter köp o sälj grupper där det är gratis och sälja.. finns massvis med sådana och också barngrupper finns inom köp och sälj.
  • Anonym (loppan)

Jag har haft loppis, satte ett fast pris på leksakerna men såg till att ha ett lite högre pris på kvalitetsleksaker, tex Fisher Price. Sålde dom en och en men satte även ett gruppris. Kom ett par och köpte allt! De hade en massa barnbarn och skulle ha i sommarstugan. 
    Jag såg till att saker med "tillbehör" som gubbar och djur var med så gått det gick, la i en liten 1L påse och tejpade fast på saken det hörde till.  
    Knappussel snurrade jag gladpack runt så alla figurer kom med om det var för stort för en påse. 
    pekböcker och nallar la jag var sin plastback och tar max 5 kr st för sakerna, gärna buntar ihop saker som är liknade så det blir mer för pengarna, om kunden vill det vill säga. 
    Eller ta en 3 L påse och säg att de får fylla den för tex 20 kr. 

• I love me

TS, har du kanske nån bekant som har yngre barn än dig?
    Vi har en bekant vars dotter är 2 år yngre än vår dotter - den mamman köper urväxta kläder + leksaker mm som vår dotter har lessnat på.

Svar på tråden Köper folk begagnade leksaker??