• Anonym

Nutrilett när man är gravid???

Jag är gravid och mår så jävla illa. 8/10. Riktigt illa alltså.

Jag får ner små portioner då och då...

Nutrilett shakes kan jag dricka utan att omedelart kräkas. Min barnmorska går i taket av detta.

Någon annan som har erfarenhet av graviditet, nutrillett och ev.biverkningar av detta?

Övriga råd tages tacksamt emot.

• Svar på tråden Nutrilett när man är gravid???
  • Anonym

Reagerade genom att bara läsa rubriken & tänkte först fråga dig hur du tänker om du tänkt dricka shakes under graviditeten, MEN om du inte får i dig något annat så är väl det bara bra? Eller?

Vet dock inte om det har några biverkningar, men du måste ju försöka få i dig så mycket näring som möjligt.

• MMKO

Finns inga skadliga ämnen i Nutrilett om man inte räknar in sötningsmedel men det kan du ju lika gärna få i dig från läsk t.ex. och det är ju inte "förbjudet" för gravida. Om du inte får i dig nått annat så är ju Nutrilett bättre än ingenting även om det inte är mycket kalorier i det men det är ju å andra sidan bra med vitaminer och mineraler.

• Maggis

Förstår inte varför hon gick i taket? Får du inte i dig annat så är det väl bra att du får i dig något? Jag levde på bananer och yoghurt i ett par månaders tid och det var väl inte så mycket att säga om det, tyckte min bm.

//Maggis
  • labbalabba

jag håller med! om du inte får i dig något annat så måste ju nutrilett vara bättre än inget! men kan du inte testa att göra andra "shakes" eller smoothies eller nåt? i så fall kan du ju mixa med grejer som innehåller lite mer kalorier o näring än nutrilett! typ fetare yoghurt o frukt o fibrer o grejer.. :) lycka till!

• Maggis
    labbalabba skrev 2010-05-22 20:41:29 följande:
    jag håller med! om du inte får i dig något annat så måste ju nutrilett vara bättre än inget! men kan du inte testa att göra andra "shakes" eller smoothies eller nåt? i så fall kan du ju mixa med grejer som innehåller lite mer kalorier o näring än nutrilett! typ fetare yoghurt o frukt o fibrer o grejer.. :) lycka till!
    Bra tips!
    //Maggis
  • MikuAndSaraLi

Då tycker jag att du ska dricka det så ofta du bara kan.
    Nutrilett ska ju vara en slags 'bantnings-shake' för att man itne ska få i sej så mycket.
    Överdriv! Drick! Och försööööök äta ordentlig mat också - tänk på att bebisen behöver näring och det är DU som ger den.
    Jag var precis tvärtom - jag åt PRECIS allting ^^' Jämt, jämt.

• Anonym

Tack för era svar. Jag tar till mig tips om att göra yoghurtsmothies och testa det. Jag drömmer om mat och är hungrig. VILL kunna äta. Suck. Man blir ju inte sig själv varken av gravidhormoner eller att vara hungrig =)

• labbalabba

jag kom förresten på att det ju finns shakes för folk som tränar mycket också, med mycket mer protein o kolhydrater än i nutrilett! det kan ju också vara värt att testa!

• Anonym

Så länge man inte dricker det och tror att det räcker, förstår att det är för att du mår illa, jag mår själv skit just nu, och har svårt att få ner nåt som jag verkligen inte vill ha, tyvärr har jag inte hittat nåt som hjälper mej...
    Drick på du, drycken i sej skadar ju inte men bara man inte tror att man kan leva på sånt under grav, men det förstår jag att du inte tror heller!  Ska vi spy ihop??

• MMKO
    labbalabba skrev 2010-05-24 16:40:35 följande:
    jag kom förresten på att det ju finns shakes för folk som tränar mycket också, med mycket mer protein o kolhydrater än i nutrilett! det kan ju också vara värt att testa!
    Det är faktiskt sant! Finns gainers som är snabba kolhydrater och protein som man dricker efter tung styrketräning t.ex. och de brukar ligga på 350 kalorier/shake fast finns dom som ligger på 1250 kalorier/shake också (betydligt mer än nutriletts 100 kalorier). Dock så står det på alla dom påsarna att man inte ska ta det som gravid men det är nog bara en säkerhetsgrej eftersom dom inte heller innehåller något som är skadligt förutom sötningsmedel då (finns versioner utan också). Jag har då druckit gainer och proteindrinkar som gravid i samband med träningen då.
Svar på tråden Nutrilett när man är gravid???