• satakatse

Undulaterna tappar MYCKET småfjädrar

Okej, jag har skaffat undulater, de är unga, kanske därför problemet, men de tappar jättemycket fjädlar. Jag är inte pedantisk men FAN! Jag har fått nog! Är de fel på mina fåglar eller är de här normalt??? Tycker de borde va nakna vid det här laget... Har försökt ge frukt till dem, men de tror nog jag försöker förgifta dem eller något...

Finns det något sätt att få dem att sluta tappa? Jag måste nog sälja dem, för det här går mig på nerverna...

Tar gärna emot tips innan jag säljer bort dem!

Föröker ge frukt = de äter inte
    Jag sprutar dem med blomspruta = hjälper inget

• Svar på tråden Undulaterna tappar MYCKET småfjädrar
  • Pillarbox

de mår kanske dåligt

• satakatse
    Pillarbox skrev 2010-05-22 19:03:18 följande:
    de mår kanske dåligt
    Det vet jag inget om, de leker, pussas, bråkar, äter och dricker... Så om de mår dåligt har jag absolut lite för dålig kunskap om när det gäller undulaters psyke.
  • Pillarbox

du kanske kan testa att googla 

• satakatse
    Näckros skrev 2010-05-22 19:18:35 följande:
    Ruggar?
    Ahaaa, nu fick jag napp... haha, tydligen något normalt och störande... har dem kvar en stund till då och ser ifall jag överlever normalperioden! tack!!
  • Näckros
    satakatse skrev 2010-05-22 19:22:45 följande:
    Ahaaa, nu fick jag napp... haha, tydligen något normalt och störande... har dem kvar en stund till då och ser ifall jag överlever normalperioden! tack!!
    Your welcome {#lang_emotions_laughing}
  • dezibel

Det finns ju undulatforum...fråga där! Finns säkert mycket annat matnyttigt att läsa om du är ny på fåglar :)

• logg81

Våra undulater vi hade ruggade konstant. Jag hade samma tanke som du TS... "Snart måste de vara nakna"...
    Till slut var det så illa att jag blev allergisk så de fick flytta till en kille som behövde sällskap till sin nymfparakit och så vitt jag vet har de det bra.

Nu är det vår oxå... de byter förmodligen fjäderdräkten

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • satakatse
    logg81 skrev 2010-05-22 20:04:54 följande:
    Våra undulater vi hade ruggade konstant. Jag hade samma tanke som du TS... "Snart måste de vara nakna"... Till slut var det så illa att jag blev allergisk så de fick flytta till en kille som behövde sällskap till sin nymfparakit och så vitt jag vet har de det bra. Nu är det vår oxå... de byter förmodligen fjäderdräkten
    Fan! jag är astmatiker och går konstant runt nu och hostar och slemmar... eeh... tänkte att de va en förkylning... men kanske jag reagerar illa på fåglarna ändå?.... ytterligare en sak och kolla efter på... Har som reagera mer av hö och pollen, inte fåglar... trodde jag... :P
  • logg81
    satakatse skrev 2010-05-22 20:07:12 följande:
    Fan! jag är astmatiker och går konstant runt nu och hostar och slemmar... eeh... tänkte att de va en förkylning... men kanske jag reagerar illa på fåglarna ändå?.... ytterligare en sak och kolla efter på... Har som reagera mer av hö och pollen, inte fåglar... trodde jag... :P
    Fågel är absolut inget att rekommendera till en astmatiker.

Reptiler rekommenderar jag... En sköldpadda kanske är bättre
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • satakatse
    logg81 skrev 2010-05-22 20:17:08 följande:
    Fågel är absolut inget att rekommendera till en astmatiker. Reptiler rekommenderar jag... En sköldpadda kanske är bättre
    Valet var mellan sköldpadda och fågel!!! hahahhahhaa, fan, 50 - 50 val och jag gjorde fel val...
  • Näckros
    satakatse skrev 2010-05-22 20:20:22 följande:
    Valet var mellan sköldpadda och fågel!!! hahahhahhaa, fan, 50 - 50 val och jag gjorde fel val...
    Hahahahhahahahahahahahhahahahahahaha! Klockrent!!
Svar på tråden Undulaterna tappar MYCKET småfjädrar