• päronsplitt

Tjurfäktning=djurplågeri !

Har sett en del program där de visar tjurfäktning när tjuren "blir knäpp" och anfaller publiken .Likaså ,kommer inte ihåg vad det heter,när tjurarna jagar folket genom staden och trampar ihjäl folk eller spetsar dem med sina horn . Jag tycker inte ett dugg synd om dem . De stackars djuren får ju panik och går efter sin instinkt.
    Att det fortfarande förekommer är ju inte klokt . vet att det är tradition men ändå ... förstår inte vitsen ?
    vad tycker ni ?

• Svar på tråden Tjurfäktning=djurplågeri !
  • Hallonröd

Blir så förbannad när jag tänker på det. Det är djurplågeri på högsta nivå!
    Tycker det är märkligt att det idag fortfarande inte har förbjudits. Finns ju en film på Aftonbladet.se  idag om en tjurfäktare som tydligen blir spetsad i munnen av en tjur. När jag läste det så kunde jag inte låta bli att tänka: "Fy faan,  skyll dig själv!"

Tjurrusningen i Pamplona heter det andra och det är lika illa tycker jag {#lang_emotions_undecided} 

// Bad sound kills good music...
  • päronsplitt

Jag såg precis det klippet , läste ett annat inlägg här där det fanns en länk .
    Vad f-n avlivar dem tjuren för !? För att matadoren ska skämmas mindre över att han förlorade ?
    Usch, vad ledsen jag blir
    Finns det nånting vi svenskar kan göra för att stoppa detta ? eller visa att vi inte accepterar det ?

Svar på tråden Tjurfäktning=djurplågeri !