• stephanie 1987

Vart köpte du ditt strandtält?

Vart har ni köpt era strandtält? Vilket rekomenderar ni?

För er som inte vet vad det är så är det som ett halvt tält som är perfekt för bebisarna att ligga under så det blir skugga. ( Fick själv reda på igår att de heter strandtält ;) )

• Svar på tråden Vart köpte du ditt strandtält?
  • xJoca

Jag hoppar in här... undrar också om någon har något tips på bra strandtält. Har sett från Sunmate men de är väldigt dyra...

• Lövan1977

Jag köpte ett på nätet som är kanon......barnen kan sitta i skuggan och gräva i sanden etc. Barnvagnen går under oxå....suverän. Finns under rubriken resa och promunad, sen semester.
    www.onetex.se

Detta soltält kan med fördel användas på stranden för att få vindskydd och skugga. Eller ställ upp det på tomten som skydd för barnvagnen, när babyn brukar sova där.
    Tältet är tillverkat i UV behandlad ripstopnylon (faktor 40). Mått: 234cm bred i öppningen, 135cm djup, 135cm hög.
    Det levereras med 6st förankringspinnar som är totalt 20 cm långa med en krok upptill vilket gör att ca 15cm kan sättas i marken.

stephanie 1987 skrev 2010-05-22 22:41:18 följande:
    Vart har ni köpt era strandtält? Vilket rekomenderar ni? För er som inte vet vad det är så är det som ett halvt tält som är perfekt för bebisarna att ligga under så det blir skugga. ( Fick själv reda på igår att de heter strandtält ;) )
    xJoca skrev 2010-05-24 18:32:36 följande:
    Jag hoppar in här... undrar också om någon har något tips på bra strandtält. Har sett från Sunmate men de är väldigt dyra...
  • winters

Köpte på Gekås för 60 kr, samma finns på Barnens hus för 150 kr.

Oscar 091001
  • stephanie 1987
    winters skrev 2010-05-27 14:24:43 följande:
    Köpte på Gekås för 60 kr, samma finns på Barnens hus för 150 kr.
    Okej, fanns tyvärr inte här i västerås på barnens hus {#lang_emotions_undecided}
  • joyzi

Köpte mitt på Nids4kids i göteborg idag. Fick betala 179kr för det. Superbra!

Azalea 12/8-09
  • Lövan1977

Har haft såna innan och tycker att de blir väldigt varma då det även är botten på dem...fläktar inget alls....

stephanie 1987 skrev 2010-05-27 21:47:20 följande:
    Tack De där såg toppen ut! Har googlat själv men måste ha kollat slarvigt.
  • Lövan1977

parasollen ger skugga och fläktar det är det inte så varmt för de små liven. Strandtält med golv ger skugga men är varma. Som i ett tält om sommaren.....svettigt värre. Jag har ett strandtält utan golv som det kan fläkta igenom....perfekt då min son kan sitta och gräva i sanden på stranden utan att bränna sig.....

hannis skrev 2010-05-28 21:41:00 följande:
    Vad är fördelen med ett strandtät vs ett parasoll?
  • stephanie 1987
    Lövan1977 skrev 2010-05-31 23:09:56 följande:
    parasollen ger skugga och fläktar det är det inte så varmt för de små liven. Strandtält med golv ger skugga men är varma. Som i ett tält om sommaren.....svettigt värre. Jag har ett strandtält utan golv som det kan fläkta igenom....perfekt då min son kan sitta och gräva i sanden på stranden utan att bränna sig.....
    Ja de har du ju rätt i. Men visst finns det strandtält som mer är som en halvmåne? Lite mer öppet då.
  • stephanie 1987
    Fredriks Mamma skrev 2010-06-03 20:48:24 följande:
    filur.se finns det ett för 179 kr
    Exakt ett sånt köpte jag idag på en leksaksaffär som heter Elons!
    TACK för länken, visste inte vilket UV-skydd det var, men nu vet jag :)
    Var orolig de skulle vara ett dåligt tält då jag köpte det för en billig peng, 99:-.
  • m123456

Jag köpte på Babyland. Det är uvskyddat och kostade ca 500 kronor, helt underbart. Vi har släpat med det runt hela världen på våra resor och det här verkligen superbra.

• MagnusH

Intersport säljer ett som heter Sierra Bali. UV-skydd 40 och ett utan. 200 spänn

Svar på tråden Vart köpte du ditt strandtält?