• Anonym (hehe)

när slutar man va ung i åldern?

ja vet att det här kanske låter konstigt men det är så att jag och min kille har haft många diskutioner, om vilken ålder man är ung eller inte =) vet att man kan va det i sinnet. men i vilken ålder är man inte längre speciellt ung??

vill va anonym då min kille är här på fl

• Svar på tråden när slutar man va ung i åldern?
  • Anonym (hehe)

allså säg en ålder då du tycker att man inte längre ansers vara speciellt "ung"

• Anonym (Q36)

Bra fråga! Jag känner mig ung, men ibland så kommer jag på att jag är 36, och det är ju inte purungt direkt...men jag känner mig som typ 25 och det är kanske där nånstans som gränsen går. Fast det beror lite på hur man menar. Allt är ju relativt. Om man pratar om att ta körkort så är 25 kanske gammalt, men pratar man om att bli chef så är 25 rätt ungt...så det är svårt att säga generellt tänker jag.

• Anonym

jag är nss fyllda 22 och jag tycker inte jag är ung längre. men det beror ju på hur man ser det. jämför jag mig med en 40 åring så är jag ju ung.

men jag har ju barn, sambo å hela faderittan..så tycker inte jag är ung längre.
  • Anonym (medelålders)

Den yngre medelåldern börjar väl runt 24 år?
    Så det går fort tills man blir gammal!

• Anonym (Q36)

Det beror kanske på vilket liv man lever som Anonym#3 skriver. Jag har inga barn, pluggade tills jag var 26 och levde tonårsliv under hela studietiden. På vissa områden har jag inte växt upp än. Men jag skulle väl säga att under 25 är ungt i vart fall.

• SunnyBunny

Haha..beror väl alltid på vem man jämför sig med;)

• Anonym (hehe)
    Anonym (Q36) skrev 2010-05-22 23:00:50 följande:
    Bra fråga! Jag känner mig ung, men ibland så kommer jag på att jag är 36, och det är ju inte purungt direkt...men jag känner mig som typ 25 och det är kanske där nånstans som gränsen går. Fast det beror lite på hur man menar. Allt är ju relativt. Om man pratar om att ta körkort så är 25 kanske gammalt, men pratar man om att bli chef så är 25 rätt ungt...så det är svårt att säga generellt tänker jag.
    jo det är klart att det handlar om vad man pratar om. men tänkt om man bara tänker på det snabbt när är man inte ung längre=)
  • pcj

Kroppen åldras aldrig skälen. Är 40 år men känner mej som 18:)

• Anonym (hehe)
    SunnyBunny skrev 2010-05-22 23:09:56 följande:
    Haha..beror väl alltid på vem man jämför sig med;)
    nja det är ju sant det med, men om du tänker så här- när tror du att du inte är ung längre?. tänkte att frågan skulle va av va man själv tänker om sig själv glömde skriva det=) 
  • Lavish

Det beror ju på i vilket sammanhang. Själv tycker jag att man upphör att vara "ungdom" samtidigt som man upphör att vara "tonåring". Dvs från 20 är man inte ungdom längre. Då kan man, om man vill betona ung, istället kalla sig för "ung vuxen". Ung vuxen tycker jag man kan kalla sig fram till 30. Efter 30 är det pinsamt att kalla sig ung vuxen.

• Anonym (Q36)
    Anonym (hehe) skrev 2010-05-22 23:12:15 följande:
    nja det är ju sant det med, men om du tänker så här- när tror du att du inte är ung längre?. tänkte att frågan skulle va av va man själv tänker om sig själv glömde skriva det=) 
    Jag slutade nog känna mig ung när jag fyllde 30. I vart fall när jag tänker på hur gammal jag är och inte hur gammal jag känner mig... {#lang_emotions_laughing}
  • Anonym

när man kommer upp över 29..alltså 30..då börjar det låta gammalt.

• Anonym (Sofie)

Vid 40 tycker jag att man börjar bli gammal.
    Sen går det bara utför

• SunnyBunny
    Anonym (hehe) skrev 2010-05-22 23:12:15 följande:
    Ung förknippar jag med min ungdom! Alltså när jag levde loppan fram tills jag var 30. Jag ser inte mig själv som ung idag! Jag är vuxen. Sen att jag får visa leg för energidryck,treo,folk öl och cigg säger väl att jag ser yngre ut än vad jag är;) Och det gillar vi:)
Svar på tråden när slutar man va ung i åldern?